Je hoort erbij - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Je hoort erbij - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Je hoort erbij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

25 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

24-07-2009

De ochtend weer begonnen zoals de meeste voorgaande ochtenden. Ook weer met de taxi naar Los Pipitos gegaan. Deze keer had ik een taxi waar ook al een lifter in zat, was leuk want die moet op een andere plek in de stad zijn dan ik, dus meteen ff sight seeing gehad, als je niet sterk bent moet je slim zijn…… Hij wilde me afzetten bij een anders school, maar heb hem ff duidelijk gemaakt dat ik daar niet moest zijn maar dat hij verder moest rijden, deed hij natuurlijk gedwee…..

Aangekomen bij Los Pipitos, kwam Juan naar het hek en nam mijn tas van me over, deze zette hij in zijn stoel. Ik wilde binnen een stoel gaan halen, maar dat was niet nodig, want 1 van de leerlingen had twee stoelen en wilde er wel 1 aan mij afstaan. De kinderen kwamen allemaal weer binnendruppelen zo ook Melissa en Natalie, Melissa wilde zich al weer met Natalie gaan bemoeien en toen Natalie de kans kreeg, was het 1 streep mijn kant op en klom ze weer op schoot.

De bel ging en Juan vroeg of ik vandaag ook weer bij hen in de klas kwam. Ik had voornemens om weer zaadjes te gaan poten samen met de kinderen en wilde de spulletjes pakken die bij Paloma op kantoor lagen, maar omdat er ouders zaten te praten heb ik dat maar niet gedaan en ben ik naar de klas van Juan gegaan. Niet alle kinderen die normaal in die klas zaten waren er vandaag en de tweede lerares ook niet. Ik ben tussen Melissa en Natalie in gaan zitten en heb hen beiden een beetje geholpen de één met schrijven en de ander met binnen de lijntjes kleuren.

In de eerste pauze kwam het dove meisje me weer opzoeken en vroeg of ik weer een balspel met haar wilde doen, geen probleem hebben we gedaan was heel leuk er deden nog meer kinderen mee, volgens mij ook familie van Bart de Graaf, het is namelijk net zo’n kereltje maar dan bruin.

Na de pauze weer in hetzelfde klasje plaatsgenomen en nu moesten de kinderen aan de hand van afbeeldingen zeggen wat het was. De lerares liet een afbeelding zien met een tafel en zei dan in lettergrepen wat het was en dat moesten de leerlingen gezamenlijk nazeggen. Vervolgens vroeg ze aan iedere leerling wat of het was. Natalie vertikte het om wat te zeggen en ging onder tafel zitten kijken. De lerares sprak haar erop aan en als ze het weer deed dat ze dan in de hoek moest. De lerares doet weer de ronde en komt aan bij Natalie, die zit heel boefjesachtig naar mij te lachen en zegt nog steeds niets maar duikt weer onder tafel. Nu mag ze in de hoek, doe haar ook niets ze gaat rustig staan en zegt niets. Probeer dan maar eens je lachen in te houden………………

De lerares loopt even weg en ik blijf achter met Melissa, Gabriël, Maria, Juan en Natalie. Gabriël en Melissa grijpen direct hun kans en duiken met z’n tweeën onder de drie tafels waar de anderen nog aan zitten te werken. Ik probeer ze er onderuit te krijgen maar ze vliegen van links naar rechts en lachen zich het ongans. Maria krijgt ook in de gaten dat dat een leuk spelletje is en duikt er ook bij onder. Links, rechts, rechts, links ongelofelijk wat zijn ze snel! Als je onder de tafels keek zag je zes ontzettend glimmende oogjes. Ik tafel voor tafel op zij en op het laatst zaten ze onder tafel één, toen had ik ze. De lerares kwam er ook net weer aan maar die had denk ik niet echt in de gaten wat er allemaal gebeurt was, maakt ook niet uit niet wijzer maken dan ze al is……….

In de tweede pauze kregen de leerlingen allemaal een lekkere koek. Heb weer een balspelletje gedaan met het dove meisje en met Bart de Graaf. Maria kwam ook naar buiten en kroop toen ik in de stoel zat even bij me op schoot en begon te knuffelen, deze kant heeft ze dus ook.

Na deze pauze was het weer tijd voor muziek maken. Je kon aan de kinderen zien dat ze het voorval van gisteren en de woorden van Paloma nog niet vergeten waren. Ik zat samen met Maria aan de zijlijn en iedere keer fluisterde ze wat in mijn oor, wat ze zei kon ik niet verstaan maar 1 woordje daarvan wel en dat was Mama en dat herhaalde ze steeds. Op een gegeven moment zat kroop ze weer op schoot en begon ze weer te knuffelen. Later zat ik even bij Natalie, dat zag ze en ze gebaarde dat dat niet mocht, ik zie ja hoor kom er maar bij zitten aan de andere kant dat was goed en dat deed ze toen ook.

12:00 etenstijd de tafels en stoelen worden allemaal weer in een rap tempo door de leerlingen buiten gezet. In een rij mogen ze allemaal langs de keuken om daar hun warme maaltijd op te halen. Boy zorgt ervoor dat iedereen een glas met lekkere koude ranja krijgt. Iedereen wacht netjes op elkaar dat iedereen een bord met eten heeft en begint dan pas te eten.

Ik weer richting de stad vertrokken omdat ik om 13:00 weer Spaanse les heb,onderweg drinken gekocht want het vocht kwam inmiddels weer uit duizenden poriën. In de stad aangekomen, even wat gegeten, geskypd, mail gelezen. Daarna weer vertrokken richting de Spaanse school, hier zat Norlan al op me te wachten.

Les gehad tot 17:00 uur. Daarna cocktail gedronken die Angelique (mevrouw van Spaanse school) gemaakt had samen met de andere Nederlanders en 1 duitser. De twee Nederlanders ontvingen vandaag een certificaat. Het was heel gezellig. Afgesproken om ‘s avonds om nog even met z’n allen wat in de stad te gaan drinken. Angelique was er ook dit was ook weer super gezellig.

Angelique had het idee om morgen (Zaterdag) naar een meer te fietsen en vroeg of we belangstelling hadden, natuurlijk doen we dat. Afgesproken dat we Zaterdag 9:00 verzamelen bij de Spaanse school en dat we dan vertrekken.

Hasta luego.

  • 25 Juli 2009 - 15:01

    Arianne:

    Cora! :D

    Je bent gewoon arrived, daar in Nicaragua!

    Ik heb nog niet veel tijd gehad om je verhalen allemaal te lezen, maar dat komt vast nog wel... Het ziet er iig naar uit dat je je wel vermaakt daar!

    Nou,veel succes daar en doe voorzichtig! Niet met vreemde mannen meegaan enzo... Gewoon nie doen wat ik ook nie zou doen! ;-)

    Adios,

    Arianne

  • 25 Juli 2009 - 19:38

    Evelien:

    Ha Cock,

    Ik ben nu ongeveer op de hoogte van jouw leven daar. Hele leuke verhalen, ik heb ze achter elkaar gelezen. Volgens mij komt er helemaal geen groentetuin en vinden ze het veel te gezellig als jij bij ze in de klas zit. En jij ook, denk ik!? Er zitten een paar van die aapjes tussen waar jij wel familie van kunt zijn lijkt me....!Een weekje als freule in Frankrijk was heel leuk maar 'juf'in Nicaraqua is ook een hele ervaring!
    Groetjes en doe je best in de Spaanse les want dan kun je dat nog eens in de praktijk gaan brengen en dan ga ik mee om op je te passen, okay?

    Evelien.

  • 26 Juli 2009 - 06:58

    Wil:

    Hola!,

    Is het daar nog uit te houden in de hitte.

    Wat een bijzonder ervaringen he zo iedere dag weer! Maria zag je als je mammie, volgens mij is ze ook een klein beesje jaloers...

    Enne wat een dundasjes om onder die tafel te gaan zitten, ook wel komisch. Grapsig zo'n Bart de Graaff....

    Leuk hee dat je wat ging drinken met die mevrouw en 's avonds ook nog weer. Spontaan dat ze dat vragen, heb je het gevoel daar ook bij te horen, zo hoort dat ook he!!

    Heb je lekker gefietst?? Leuk joh, gewoon lekker gezellig!!

    Je gaat je tweede week alweer in... gaat echt snel. De kindjes gaan kennen je nu ook al goed, dat maakt het extra leuk. De tijd vliegt he!

    Hoe is het met je "dikke" benen??? Nie fijn he!!

    Wij belle he vandaag. Rust goed uit, want je hebt weer een drukke week!!

    Dikke xx Liefs
    (echt knap van je allemaal hoor!!!!!!!!!!!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 32398

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: