Laatste lesdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Laatste lesdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Laatste lesdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

13 Augustus 2009 | Nicaragua, Granada

10-08-2009

6:15 uur ontwaakt, het gaat dus nog best goed, denk echt dat ik nu het juiste ritme te pakken heb, mooi op tijd zeggen we dan maar weer. Gedoucht op het balkon zitten ontbijten en nu komt er sinds Vrijdag een man ongeveer 4 keer achter elkaar langs fietsen voordat hij naar zijn werk gaat en fluit naar me. Ik groet vriendelijk en denk als ik daarmee jouw werkdag een stuk plezieriger maak, geen probleem, vriendelijkheid kost geen geld.

7:10 de wandelzapatos weer aangetogen en de voettocht weer aangevangen. Ik was vroeg op de Spaanse school. Poosje zitten praten met Angelique en toen lekker in de hangmat mijn mail enz. gecheckt. Nog steeds heb ik iedere morgen minimaal 4 mailtjes, erg leuk blijf vooral zo door gaan.

8:00 uur riep Norlan me en we gingen beginnen. We gingen deze dag veel in het Spaans tegen me praten en verder niet zoveel werkwoorden oefenen. Ik zei dat is maar goed ook want ik zou er nachthengsten van krijgen. Om 10:00 gingen de stoelen in de kring en was er een voorstelronde. Iedereen zowel de leraressen als de studenten moesten zich in het Spaans voorstellen. Dit doen ze iedere Maandagmorgen maar dit was pas mijn eerste Maandagmorgen. Vandaag waren en drie nieuwe studenten uit Nederland begonnen. Hun namen zijn Joost, Daan en Mette.
Na de voorstelronde hadden we stoelendans, de lerares begon je moest bijvoorbeeld zeggen dat de mensen met de bruine ogen een andere stoel moest zoeken. De persoon die dan overbleef moest de volgende opdracht verzinnen. Nadat dit afgelopen was mocht ik weer met Norlan Spaans praten gaan oefenen. Om 12:00 uur is de les afgelopen en zegt hij heel leuk morgen heb je examen. Ik zeg examen, wat nu weer dan? Ik had de boeken alleen in de les open gehad en verder nog niet, had ik geen tijd voor ;-).

We moesten ‘s middags om 15:00 uur weer bij de Spaanse school zijn want we zouden samen met twee onderwijzers een stadswandeling gaan maken. Ik had voornemens om te gaan zwemmen, maar heb eerst een uur gebeld met heel mijn familie, was heel gezellig. Ook wilde ik nog bananen kopen, normaal staan ze op iedere hoek van de straat maar nu was ik zo ongeveer aan de andere kant van de stad en ik had nog geen banaan gezien. Wel was ik inmiddels een beetje simpel (dit gebeurt namelijk al een week) van al die mensen die als eerste aan me vragen als ik ergens wat bekijk of ik uit Spanje kom en als ik dan zeg dat dat niet zo is en vraag wat ze dan denken dan is het Amerika, vraag me ook niet waar het aan ligt, zo goed spreek ik nou ook nog geen Spaans en of Engels.

Onverrichte zake terug gegaan naar mijn huis en eerst weer onder de douche gaan staan om toch een beetje af te koelen, want tijd voor het zwembad was er niet meer. De kleding weer aangetogen en de wandelschoentjes ook weer en de tocht weer laten aanvangen. We gingen met twee onderwijzers en 6 Nederlanders de rondwandeling doen en er werd van alles aan ons uitgelegd, heel interessant zou nou bijna culturele trekjes in me hebben.

Tijdens de excursie kwamen we langs één van de zeventien kerken die Granada rijk is en daar stond de lijkkoets voor. We hoorden even later dat er een man begraven werd die Zondag dus omgekomen was met dat gekke gedoe met die stieren.

Bijna aan het eind van onze trip kregen we een flinke regenbui op ons dakje, even geschuild en toen weer verder gegaan. In het park hebben we afscheid genomen van onze onderwijzeressen en zijn we als eensgezinde Nederlanders bij Gerco en Marlies gezellig wat gaan drinken.

Weer naar huis gewandeld gedoucht en bij Gerco en Marlies gegeten, want ze hadden nog meer dingen op de kaart die ik geproefd moest hebben voordat ik wegging. Het was een pasta met rode saus, kipfilet in een sausje in een schaaltje, knoflook brood en een salade apart erbij. Ook dit was weer een koningsmaal.

Poosje gezellig in de schommelstoel zitten bomen en toen me door de taxi naar huis laten brengen voor zo ongeveer 70 eurocent. Kun je tenslotte niet voor gaan martelen en klappen voor gaan krijgen.

  • 13 Augustus 2009 - 15:51

    Marjorie:

    Ha Cora,

    Heb wel weer gelachen, wat maak je weer veel mee. Kiek jie maor uut, deerne. Een hele goede reis terug naar je eigen Elspeetse volkje. Oost west, thuis best! Tot ziens en ik spreek je!!!

    Marjorie

  • 13 Augustus 2009 - 16:39

    Marianne :

    Hola,

    Gefeliciteerd met je diploma! Allemaal leuke verhalen hoor... Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een hele goede terugreis!

    Saludos

  • 13 Augustus 2009 - 17:56

    Muus:

    Hai Senorita,

    Ik zeg vrienden make...
    Kiek idd mer uut, dalijk pakt tie je ;-)

    Je bent ech populair he, enne spaanse dames zijn niet lelijk dusss wat betreft... zie het als een compliment, maar dat deed je al wel he, ha ha ha

    Enne ik wil je vragen om vanaf volgende jaar met ons mee op vakantie te gaan, mag je onze tolk zijn, snappe wij mooi wat ze allemaal te neuzele hebbe als wij daar in Spanje zitte ofzo. Vergoeding => gratis zon...

    Je zult dat eten dalijk nog gaan misse joh.. t klinkt wel goed!! Lekker uit je snaveltje ruukn...grapje.

    Heee wij belle nog ff voordat je gaat!

    Hvje ben zo trots op je!!!

    xxxx liefs je zussie


  • 13 Augustus 2009 - 21:21

    Wijnie:

    hey coor,

    leuk om weer je laatste verhalen te lezen!
    Die man zal je nog missen, moet je wel even vertellen dat je weggaat!
    suc6 met afscheidnemen daar en een goede terugreis.

    groetjes wijnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 32393

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: