Tweede werkdag Los Pipitos - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Tweede werkdag Los Pipitos - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Tweede werkdag Los Pipitos

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

24 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

23-07-2009

Tweede werkdag Los Pipitos

De ochtenden beginnen zo ongeveer hetzelfde ritueel te krijgen. Het op tijd gewekt worden door de geluiden van buiten zal de komende weken daar ook wel bij horen. Helaas het ritme nog niet te pakken, ik hoop dat dat nog wel wijzigt de komende weken.

Vanmorgen ontbijt gehouden met bolletje, ik wil koek die kruimelt, doe het ook goed in het buitenland.

Weet niet welk soort muggen ze hier hebben maar volgens mij zij het olifantsmuggen, ondanks de deet die ik gebruik komen ze gewoon voor hun date. Ze laten me zuigvlekken achter waar je u tegen zegt, met een flinke rode plek en een dikke blaar er op. Ik had al dikke kuiten maar nu er meer dan tien steekgaten op 1 onderbeen zitten is het volume van mijn kuiten bijna verdubbeld………. Afijn het mag de druk niet pretten.

Weer met de taxi naar Los Pipitos gegaan. Alberto kwam aangesneld en deed zelfs de deur van de taxi voor me open en begroete me daarna weer met een omhelzing, dat hoort bij Alberto. De andere kinderen voor zover aanwezig begroet een stoel gepakt en bij ze gaan zitten. Anna was ook blij dat ik er weer was en liet dit merken door iedere keer mijn hand te pakken daar even mee te spelen, met te aaien over mijn arm en voor de zoveelste keer de high five te doen. Zodra zij weer een leerling aan zag komen bij het hek noemde ze de naam dan die leerling voor mij ook een goede les om zo de namen snel te leren. Van Maria kreeg ik een flinke klap op mijn arm als begroeting, zo hard dat de lerares haar even terecht wees. Natalie (dropje) kwam ook weer aan met haar tasje en Melanie wilde gelijk de baas over haar spelen, dat wilde deze kleine niet ze kwam naar me toe gaf haar tasje aan mij en kroop bij me op schoot, zo van wie durft me nu nog wat te doen....

Juan vroeg of ik weer bij hen in de klas kwam, heb ik gedaan Ook was er een nieuwe leerling in de klas Fernando is zijn naam. Paloma kwam even in het klasje en vertelde tegen de overige leerlingen dat hij nieuwe was en verzocht ze om hem welkom te heten door hem een applaus te geven daar gaven ze met zijn allen gehoor aan. Fernando vond de school helemaal niet leuk na een tel op de stoel te hebben gezeten had hij het wel weer gezien. Ze hebben hem een emmer met lego gegeven en die gooiden de leraressen leeg en dan moest hij de blokjes er weer in doen. Ik ben naast hem gaan zitten en dit heeft hij volgehouden tot 11 uur, toen gingen de kinderen weer met z’n allen muziek maken.

Tijdens de pauzes weer een balspel gedaan met twee meisjes waarvan er één doof is

Tijdens het muziek maken staan de kinderen op een verhoging van ongeveer 1,5 meter maar Fernando mocht er niet op omdat hij last heeft van epilepsie, een kindje heeft gedacht hup iedereen moet mee doen hij ook dus die heeft hem het trapje opgeholpen, niemand heeft het gezien. Ineens was daar een hele doffe dreun en daar lag Fernando, kats van de wereld. Boy ik noem hem maar even zo omdat ik zijn echte naam niet weet een hele grote sterke jongen stond er gelijk bij en voelde meteen in het nekje van Fernando en gaf aan dat er nog hartslag was. Snel veel water gehaald en 4711 of hoe ze dat goedje hier noemen en langzamer hand kwam hij weer bij, pfff gelukkig. Paloma kwam op de verhoging staan waar de kinderen moesten gaan zitten toen het gebeurt was en vertelde wat er met Fernando aan de hand was, maar dat hij gelukkig weer bij was. Paloma verzocht iedereen goed op elkaar te passen en niet te veel aan de rand te komen, zodat deze dingen niet weer zouden kunnen gebeuren. Tenslotte vroeg ze of iedereen het begrepen had. De leerlingen hadden dat en lieten het merken door te applaudisseren.

Rond twaalf uur gingen de kinderen gezamenlijk eten en ben ik weer richting de stad vertrokken voor mijn Spaanse les, met Norlan. Na de Spaanse les nog even wat gekletst met andere Nederlanders en er was ook een Nederlander die een certificaat kreeg omdat ze Spaanse lessen met goed gevolg had afgerond, was heel gezellig.

Wat gegeten bij tip top dat doet zijn naam echt eer aan, was ook echt tip top! Bij de deur staat iemand die de deur voor je open en dicht doet. Het is een soort Kentucky Fried Chicken. Ik had drie stukken goed gare warme kip, patat, ketchup, salade, broodje en een cola en dat voor € 3,83, hahaha om de prijs blijf je lachen....

Snel nog even een cappuccino gedronken, mail gecheckt en rond half zeven was ik weer binnen.

Adios.

  • 25 Juli 2009 - 06:38

    Wijnie:

    Hey coor,

    Wat leuk om elke keer weer je verhaal te lezen!
    moet ook wel om je lachen hoor! Echt zoals je bent!
    Maar is niet leuk van die muggebeten. Heb je niet zo'n net?
    Wat lief om zo van die kinderen te lezen. Je hoort er meteen bij, of niet?
    Fijn dat je iets hebt gevonden waar je zo goed kunt eten, is toch ook errug belangrijk, of niet?

    hey, zet'm op!
    groetjes wijnie

  • 25 Juli 2009 - 09:16

    Mayamoora:

    Goodmeurning smurf...

    Wat weer een weergaloos verslag. ik voel me toch een beetje daar door je verhalen ...

    Nog even een etenstip (ik blijf toch ik).. Mona Lisa (italiaans) is super. Ik zoek zo even t adres op. Het zit in een straat met veel meer restaurantjes... er staat een groot hotel waar J z'n zus is getrouwd... ik ga eerst even zoeken..

  • 25 Juli 2009 - 09:19

    Roel En WIl:

    Heee Cockie,

    How's life??
    Gat wat balen he die beten.. je hebt ook altijd wat. Anders mot je daar maar ff naar de dierendokter gaan, want onze moeder heeft zo ook geen advies. Ja een lang kleed aan doen;-)

    Maar wat een super belevenis weer daar op school. Wel heel intensief he! Zoveel indrukken krijg je te verwerken, maar wel leuk. Dalijk wil je nog juf worden! Gewoon echt dankbaar werk, lief!!!! En nogmaals top dat je dit gewoon doet!!!

    Dat ritme is nog wel ff balen. Tegen de tijd dat je weer naar huis gaat, heb je het ritme te pakken... zucht....

    Ik heb een foto van je gemaakt toen je daar in je hangmatje hing, lache he! Heb je trouwens al veel foto's?? Mail ff een keer wat joh is leuk!!

    De verbinding was gisterenavond wel super he!! Leuk lekker ff gezellig beppe...

    Lekker voor zo'n prikkie ete, hou je nog meer geld over, view...

    Hee wij bellen snel!!!
    Ik ga ff Mams helpe in de schuur... ze is zelf a dagje gevloge!

    Lvj Adios Kus en een knuffel en een poot van Pukkie...

  • 25 Juli 2009 - 09:21

    Mayamoora:

    hier ben ik weer... met adres dit keer: Calle La Calzada... vanaf t centrum loop je de calle in dan zit het vrij aan het eind aan de linkerkant. Zou je de straat helemaal uitlopen (maar da's best nog een eind) kom je uiteindelijk bij het meer uit! tis iets duurder dan tiptop maar weer eens iets anders!

  • 25 Juli 2009 - 11:48

    Liane:

    hoi Cock,

    erg leuk om steeds je verhaal te lezen. je beleeft er van alles met die kinderen, erg leuk. jammer van die muggenbeten en erg vervelend. hebben anderen daar geen last van? zodat ze je tips kunnen geven wat je er tegen kunt doen?
    hé werkse en succes met je spaanse lessen.

    groetjes,

    Liane

  • 25 Juli 2009 - 12:59

    Madame Junior:

    Ha Cock,

    Hoe istie in het verre daar?? Wat een verhalen haha...Je humor is nog steeds hetzelfde...:) Maar wel beetje jammer van de zuigvlekken en het ritmische... Gelukkig dat het eten het weer een beetje goed maakt... Nou rustig aan nog daar en we lezen voort weer:P

    Liefs uut Voogthuuze

  • 25 Juli 2009 - 13:29

    Tina:

    Ha Cora,

    Ik heb onder het genot van een kopje koffie je verslagen zitten lezen. Volgens mij vermaak je je prima en zijn ze daar reuze blij met je hulp. En met je Spaans zal het ook wel goedkomen. En die muggen...gewoon terugbijten!

    Groetjes,
    10A

  • 25 Juli 2009 - 14:19

    Jacqueline:

    Ha Cora,

    Elke keer kijk ik weer uit naar je verhalen.
    Fantastisch hoe die kinderen op je reageren en dat in zo'n korte tijd.
    Jammer trouwens dat je het ritme nog niet te pakken kunt krijgen, maar wie weet gaat dat nu toch wel heel snel gebeuren.

    Groetjes en zet hem op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 32397

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: