Tranquilo - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Tranquilo - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Tranquilo

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

19 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Vrijdag 16 juli

Om half 7 de slaapzolder afgewankeld want werkelijk ik moet steeds ongeveer 100 kilometer vanuit dromenland komen. De buikpijn is er nog af en toe dus daar gaan we maar mee leren leven. Plakje ontbijtkoek genuttigd en om 7:15 uur naar de Spaanse school gegaan. Mail ff gecheckt zoals elke morgen en om 8:00 uur begon de les. Milagro had er weer zin in. Het ging best aardig. Opeens begon Milagro tegen me te fluisteren en zegt dit is een geheimpje wat ik nu vertel, maar de studente die daar zit is vandaag jarig. Angelica heeft een taart voor haar gekocht en wij gaan haar straks met z’n allen toezingen. De studente die jarig was ging even met haar lerares een uitstapje maken en Milagro had snel het Spaanse liedje wat ze zingen met verjaardagen op het bord gezet. Na de pauze van 10 uur nog even les gehad tot kwart voor 12 en toen ging het feestje beginnen. Er namen ook 3 studenten afscheid dus het werd gecombineerd. De studente werd toegezongen en daar kwam Angelica met de taart, 1 kaarsje erop en die moest uitgeblazen worden, geen probleem natuurlijk. Vervolgens moest het verjaardagsliedje nog in het Duits, Engels en Nederlands gezongen worden, dat is namelijk de nationaliteit van de overige studenten. Daarna kreeg de jarige het mes in handen en mocht ze de taart verdelen. De taart was best lekker maar mierzoet, afijn ik had gelukkig niet zo’n groot stuk en dat was maar goed ook. ‘s middag was er om 4 uur nog een activiteit bij de Spaanse school en daar ben ik toen ook nog weer even heen gegaan. Na afloop met een medestudent nog even wat gedronken in de stad. Ik naar mijn appartement gewandeld, mezelf gedoucht en weer terug naar de stad, lekker gegeten bij Nuestro Mundo en rond ja het is weer waar 10 uur me ten bedde begeven.

Zaterdag 17 juli

Vanmorgen wat later uit bed en toen naar de stad gewandeld. Ontbijtje gemaakt met yoghurt en banaan en toen naar de stad gewandeld. Het was ondertussen een beetje beginnen te regenen en ik heb maar even een bakje koffie gedronken en toen het nog harder begon te regenen nog maar 1. Gelukkig klaarde het op en ben ik naar het zwembad gegaan, niet dat er veel zon was maar het was wel warm, daar een hele tijd geweest er was weinig te doen dus dat was lekker. De eenden van vorig jaar waren er ook nog maar nu waren er 3 en die ene was giga brutaal ik zwom hun kant op en vorig jaar vlogen ze dan aan de kant en terecht natuurlijk maar dit jaar kwam die ene met zijn open snavel recht op me af, ik heb best ff hard gezwommen…..Daarna nog even mail gecheckt en een heerlijk hapje gegeten met Gerco en Marlies en gezellig nog wat gedronken en om half 12 de taxi genomen richting mijn appartement.

Zondag 18 juli
Vandaag een beetje aardig uitgeslapen en om rond 10 uur half 11 toch maar naar beneden gegaan, khad er geloof ik wel de hele dag kunnen liggen. Naar de stad gelopen even gecontact met lieve Nederlanders en verder niet zoveel omdat we werkelijk de hele dag regen hadden, lekker uitgerust dus.

  • 19 Juli 2010 - 16:55

    Els:

    Ha Cora,

    Ik betrap me erop dat ik iedere dag wel even kijk of je een stukje aan je verslag "geplakt" hebt. Ik vind het erg leuk om te lezen en vind het zeer moedig: helemaal alleen op pad en je dan ook nog veelal alleen vermaken. Geniet ervan!

    gr
    els

  • 19 Juli 2010 - 20:29

    Zussie:

    Ha meis,

    Wat leuk... weer een verhaal.

    Aftellen he.. dan zit je vakantie erop:-0 en kan je leuk gaan werken met de kleine schatjes.

    Het weer weer een beetje opgeklaard?
    Een ding is zeker, je rust in iedergeval wel lekker uit.

    Hoe is het vandaag met je buikpijn gegaan?
    Irri he.

    Ik ga ons mandje maar weer opzoeken.

    Tot bellens!

    xx hvj

  • 20 Juli 2010 - 18:51

    Wijnie:

    Hey Coor,

    Ongeloofelijk zoveel als jij slaapt!
    Ik wordt er bijna jaloers op! Geniet er iig van.
    Wanneer ga je op de kindjes van de creche passen?? Ben heel benieuwd.

    Groetjes Wijnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 32221

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: