Werken & Cocktails - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Werken & Cocktails - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Werken & Cocktails

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

24 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Vrijdag 23 juli

Vandaag weer vroeg op gestaan, mocht namelijk weer gaan werken, doordat ik nu internet in mijn appartement heb nog wat gecontact met lieve Nederlanders die aan me dachten en om 6:15 uur de douche bezocht. Daarna Peijenburg op het menu hij is bijna op en een bakje cappuccino. Iets over zeven de teva’s weer aan en de wandeltocht begonnen ik had gerekend op een klein half uurtje lopen voordat ik bij het CDI zou zijn en ik was nog niet geheel gek, inderdaad een half uur sjoeksen en dan ben je er. Is mooi meegenomen heb ik mijn half uur dagelijkse beweging ook weer te pakken. Aangekomen bij het CDI zag ik Berta al weer hard aan het werk. Er waren al weer 6 kindjes. Druppelsgewijs volgden de anderen en vandaag waren er in totaal 11. De kids waren een beetje huilerig toen ik binnen kwam het zal wel door mij gekomen zijn. Zelfs de twis vonden me niet zo gezellig. Goeiedag zeg wat een geween. Er kwam een meisje vanuit de wasbak en die mocht ik afdrogen en aankleden, ik geloof dat er ergens brand was want zei zette ook de sirene op joekels wat een geluid een gedraai en een geheisterd maar ik had haar wel in de kleren. 1 van de twins was inmiddels door Berta uit haar kooi gehaald en de tweede stond ook met haar beentje over de rand en riep mij, ze was ineens niet meer bang voor me. Ik gevraagd aan de leidster die bij de wasbak stond of het mocht en ze zei volgens mij ja, dus eruit met die kleine ze hobbelde net zo parmantig rond met haar zusje. Ik denk dat ze me even later weer goed herkenden en kwamen naar me toe met de handje in de lucht zo van til me even op net als gister, gedaan natuurlijk en ze hebben dan schik voor 10 zo leuk. Wat later kregen ze een broodje van Berta ik had er even 1 op schoot genomen en schommelde wat in de schommelstoel, komt ook de andere eraan en wil ook op schoot daar zit je dan met twee van de leukerds. Op een gegeven moment de ene was al weer vertrokken en de ander zat er nog dacht ik wat krijg ik toch een nat been, kwam van die kleine de luier was aan verschoning toe…..

Berta had mango’s meegebracht en vroeg of ik die ook lustte ik zeg ja heerlijk zij die voor me klaargemaakt en op een bordje in plakjes gesneden en zo hebben we dat samen lekker opgepeuzeld ze is goed voor de kinderen en goed voor mij want even later had ze voor mij een groot glas frisdrank en een koekje. Ik vroeg aan haar of zij het drinken niet wilde en ze gebaarde van nee is voor jou. Zo de rest van de morgen hier een daar een luier verschoond, de kids van drinken voorzien en hier en daar een knuffel uitgedeeld want soms zijn de kindjes best verdrietig. Rond de klok van 11:00 uur was het weer etenstijd. Ik wilde 1 kindje haar maaltijd geven maar die wilde het van mij niet hebben alleen van Berta. Berta gaf mij een ander schaaltje en zij ga maar naar dat meisje die wil het wel. Zo gezegd zo gedaan en ja hoor ze deed gretig haar mondje open. Vandaag was het rijst met spaghetti en ze at er lekker in. Het was half 12 en Berta zeg Cora het is tijd om te gaan voor je, er was intussen een hulpje bijgekomen dus ik had ook zo iets van ok dan is het goed anders had ik haar nog even geholpen. Terug gewandeld naar mijn huis en eerst maar even een douche genomen want het was wederom een prachtige dag en dan op het heetst van de dag die afstand afleggen ik kan je zeggen dat je dan als je aankomt bij je huis niet meer naar viooltjes ruikt.

Wat gemaild en om iets voor 4en in de middag naar de Spaanse school vertrokken daar zouden ze ons laten zien hoe je bepaalde cocktails moet maken, natuurlijk ben ik dan van de partij ;-).
Angelica liet ons zien hoe je de cocktails Mojito, Caña Dorada en Macuá moet maken en wij mogen het ook proberen. Alle drie smaakten ze goed maar de lekkerste vond ik Macuá. Dat is ook de cocktail van Nicaragua dus dat is dan weer leuk. De basis van de cocktails is allemaal rum hetzij de witte of de bruine. Het verschil tussen de witte en de bruine rum is dat de witte wat lichter is, maar als ik me niet vergis zit er in beide 35% alcohol. Ik was lopend en kon nog makkelijk in een rechte lijn lopen dus geen paniek ik ben weer veilig aangekomen bij mijn appartement. Nog wat geinternet tjonge wat fijn toch dat dat werkt en daarna weer een hapje wezen eten bij Nuestro Mundo, vandaag weer wat anders van de kaart geprobeerd en ook dat kan weer aan mijn lijstje van favorieten toegevoegd worden. Echt die tent is super! Half 12 de taxi aangehouden en gekeken of ik in dromenland kon komen.

Tot heures

  • 24 Juli 2010 - 19:58

    Arjan En Bertina:

    Ha, Cora!

    Hier zijn we dan weer.. Alle dagen gelezen. Je schrijfstijl is dezelfde als vorig jaar! Leuk! Geniet ervan!

  • 25 Juli 2010 - 11:58

    Wilna:

    Ha meis,

    Gezellig verhaal om te lezen.

    Moeten wij ff iets regelen met Peijnenburg of denk je dat je die 13 dagen wel doorkomt, zonder je favo?

    Wat een ervaring doe je op ;-) Die broek al wel uitgewassen, mag ik hopen.....

    En zo te lezen ook weer een beetje bij qua slapen.

    Gefeliciteerd met onze grote neef.

    Wij belle...

    Liefs xx van ons
    hvj

  • 25 Juli 2010 - 16:31

    Wijnie:

    Hey Coor,

    Leuk om je verhalen weer te lezen! Wat apart he zo'n creche? Doet die Bertha het normaal in d'r eentje?
    Al plannen om er in Elspeet 1 te beginnen? De eerste 2 aanmeldingen heb je dan al binnen.

    Suc6 verder met de kleintjes!

    Groetjes Wijnie

  • 26 Juli 2010 - 08:22

    Elliz:

    Hoi Cora,

    volgens mij ben je je beroep misgelopen!
    het gaat je goed af.
    veel plezier nog.

  • 26 Juli 2010 - 11:19

    Evelien:

    Hey Cock,

    Best handig dat je alvast ervaring opdoet bij die kleintjes, sta je tenminste niet met 2 linkse handen als je kleine nicht/neef er straks is!

    Vergeet je niet om foto's te maken? Eeen filmpje zou ook leuk zijn kunnen we ook eens horen hoe het klinkt als kinderen huilen in het spaans.

    Ik heb alvast het recept opgezocht van Macuá dus...;-))

    Groeten.

  • 27 Juli 2010 - 19:02

    Henk En Willy:

    Ha Cock,

    Leuk om te lezen, al die verhalen. Nog gefeliciteerd met je grote neef!

    gr
    ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 32411

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: