Relaxen, tortilla's en buukzeerte - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Relaxen, tortilla's en buukzeerte - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Relaxen, tortilla's en buukzeerte

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

16 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Woensdag 14 juli

Ontwaakt uit een hele diepe slaap met de vouwen in mijn gezicht en de ogen giga dik, kon zo voor quasimodo spelen. Iets over zeven vertrokken richting de stad na het eten van een plak ontbijtkoek, weer even een cappuccino en een smoothie gedronken. Mail gecheckt en naar de Spaanse school gebanjerd. Doordat de zon alweer lekker scheen was het alweer hot in de stad. Milgaro vroeg of ik gister nog gezwommen had want dat had ik verteld dat ik dat zou gaan doen. Ik met het schaamrood op de kaken zeg nee ik heb geslapen… zei lachen ze zegt het is ook wel heel warm hoor en zij had ook lekker liggen pitten dus zo gek is het nog heel nie van me. Ze hebben niet voor niets de siësta’s uitgevonden. Milagro heeft me weer van alles uitgelegd en vragen gesteld, het ging weer wat beter vandaag. Ook moesten we weer in de kring wat over je buurvrouw/buurman vertellen en dat ging me beter af dan Maandag. Na de pauze weer wat gepraat met elkaar en het spelletje wie is het gedaan, soms deed ik het helemaal verkeerd en kwam Milagro niet bij de persoon die ik had. ‘s middags relaxmiddag gehouden om dat ik de activiteit die ze nu van de Spaanse school hadden al kende en daar wordt je echt moe van, ga ik niet doen hoor kheb tenslotte vakantie. Wat bananen gekocht en naar huis gewandeld. ‘s avonds yoghurt met banaan gegeten omdat Nustro Mundo op Woensdag dicht zit. ‘s avonds nog even in de stad mail gecheckt bij terugkomst uit de stad nog een wasje gedaan, mezelf gedoucht en om 10 uur weer gaan pitten.



Donderdag 15 juli

Helaas vannacht wakker geworden door stekerige buikpijn, even naar beneden gegaan en toch weer gaan liggen maar helaas de buikpijn verdween niet. Gedoucht, aangekleed, niet gegeten want die lust ontbrak echt. Naar de Spaanse school gewandeld. Altijd is de eerste vraag die ze stellen zodra je binnenstapt hoe het gaat ik dus verteld dat ik pien int lief had, Angelica zegt dat is altijd zo veel cola drinken en rustig aan doen. Milagro startte de les en vroeg hoe het was ik gezegd dat me buik vreemd deed. Na een uurtje bezig te zijn geweest even een pauze gehouden. Daarna zijn we met z’n zessen naar een tortilla makerij gewandeld, het was een giga eind lopen midden door de bush busch maar wel ontzettend leuk. De dames die ze daar aan het maken waren leken net machines giga snel konden ze het. Wij mochten het ook proberen, daarna werd de tortilla gebakken en mocht je hem opeten. Ik heb deze keer bedankt. Weer terug naar school en gelijk was de morgen voorbij. Naar mijn appartement gegaan en weer een uur liggen pitten. Om 15:00 uur weer naar school want we zouden een bezoek brengen aan de Isletas, dat zijn de eilanden van Nicaragua, we werden opgehaald met koetsjes en zo hobbelden we er naar toe. Vervolgens in een bootje gestapt en heerlijk gevaren. We kwamen aan bij een eilandje en daarop zaten apen, het was wel een beetje zielig want voor zover ik kon zien konden ze er niet vanaf en vaarden de bootjes echt speciaal voor de apen over het meer. Weer terug gevaren, de koetsjes stonden nog op ons te wachten en hebben ons weer terug gebracht. Onderweg een flinke plensbui gehad, ik zat gelukkig “binnen” maar de personen die op de bok zaten waren echt helemaal doorweekt. Bij de Spaanse school aangekomen stopte het met zachtjes regenen en kwam er nog een tandje bij, giga wat veel water kwam er naar beneden. Even gewacht tot het ergste voorbij was en toen weer richting de stad gewandeld. Ik hoorde gezang vanuit de kathedraal en ben even gaan luisteren. Zit ik daar achter in de kerk ineens een paar handjes op me rug ik kijk om staat er een klein meisje en vraagt geld, ben ik maar niet aan begonnen. Vroeg wat gegeten bij Nustro Mundo want trek had ik inmiddels wel en het enige wat ik die dag op had was een halve banaan dus dat was niet geheel verwonderlijk, dus extra genoten van mijn maaltijd. Om half 9 de taxi aangehouden, thuis aangekomen gewassen en om 9 uur lag ik weer op bed.

De russen.

  • 16 Juli 2010 - 14:18

    Jacqueline:

    Ha Cora,
    Wat een slaapmuts bien ie, ie kommen straks helemaal uutgerust weer terugge.
    Heb je al foto's gemaakt? ben met gemak wel een beetje nieuwsgierig geworden.
    tot de volgende keer groetjes

  • 16 Juli 2010 - 18:46

    Trijnke:

    Ha Cora,

    Heb net al je verhalen zitten lezen, vaak met een glimlach op mn gezicht. 'k Zou graag een keer om het hoekje willen kijken hoe het gaat.

    Geniet ervan.

    Groeten,
    Trijnke

  • 16 Juli 2010 - 19:44

    Wil:

    Ha meis,

    Wat een verhalen weer heej. Het klinkt allemaal wel erg leuk.

    Ik ben ook erg benieuwd naar je foto's, al veel gemaakt?

    Op dit moment kunnen ze je beter slaapmuts noemen.
    Het lijkt wel of je slaap aan het in halen bent van een heel jaar ;-)
    Het zou ook vast te maken hebben met de warmte.
    Had je daar ook een beetje last van toen je je verhalen aan het typen was.. ha ha ha of was het de bautpein??

    Mis je mij al een beetje?
    Ik oe wel.

    Hee tot mails en bellens via skype.

    Rust lekker uit...
    Dan kun je er daarna weer flink tegenaan.
    Nu nog maar even niet aandenken he...

    Liefs xx ons
    doeg bey zwaai

  • 17 Juli 2010 - 08:35

    Mar :

    Hola!
    Het klinkt weer allemaal super hoor.. Ik geniet van je verhalen! denk je wel een beetje om jezelf .. met die buikpijn enzo..Na het slapen ;-) ben je wel lekker actief met al je excursies...
    Beso

  • 17 Juli 2010 - 20:23

    Evelien:

    Bonjour, comment ca va?

    Wat zie ik, familie tegengekomen zover van huis?? Wat vervelend dat je buikpijn had/hebt. Was cola drinken in dit geval een goed advies? Misschien ist wel leuk voor viva vox om een keer in de kathedraal te gaan zingen...!? Klonk het mooi?

    Groeten en prenez soin de vous.

  • 19 Juli 2010 - 12:02

    Else Marie:

    Hee,

    je bent alweer helemaal ingeburgerd daarzo, ofniet?
    Geniet ervan, ik volg je verhalen:)

    Groetjes,
    Else Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 32468

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: