Verslag van drie dagen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Verslag van drie dagen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Verslag van drie dagen

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

22 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Maandag 19 juli

Vandaag wakker geworden met luide geruchten, de Nicaraguaanse vierden vandaag de dag van de revolutie, het vuurwerk en of de geweerschoten waren niet van de lucht. Afijn het ochtendritueel weer uitgevoerd en rond half 8 was ik bij de Spaanse school, mail gecheckt en om 8 uur met de les begonnen, vandaag had ik als lerares Darmaris om kwart voor tien hadden we een groepsopdracht en moesten we met z’n allen in de kring gaan zitten. Er werd een wc rol doorgegeven en we werden geacht allen een stuk wc papier om de hand te rollen. Norlan moedigde ons aan om allemaal een flink stuk te pakken. Ik kende het spelletje nog van vorig jaar en was dus niet helemaal achterlijk. Daarna stoelendans dat ging me ook nog redelijk af geloof dat ik twee keer aan de beurt was en ik heb niet vals gespeeld. Daarna de pauze en toen weer verder met de les en dat tot 12:00 uur. ‘s middags hadden we vrij omdat het dus een feestdag was hier. Ik had mijn zwemspullen ‘s morgens al meegenomen naar school dus ben na de les gelijk naar het zwembad gegaan omdat het weer er goed uitzag. Ik had goed en wel een half uurtje gelegen en daar kwamen de eerste regendruppels. Ik mijn opgepakt en onder de overkapping gaan liggen. Het begon echt keihard te regenen en te onweren was niet fijn. Als we zo’n bui in de parel van de Veluwe hadden dan weet ik zeker dat de verzekeringsmaatschappij diverse gevalletjes waterschade had. Afijn rustig, nou ja rustig ik ben gebleven want had zoiets van tsja. Gelukkig zakte het onweer en de regen af en de lucht trok open, zover dat we nog een poosje zon hadden. Tot half 6 gebleven en toen naar mijn appartement gegaan. Mezelf gedoucht wasje gedaan en weer terug naar de stad om wat te eten. Nuestro Mundo helaas dicht dus gekozen voor Tip Top (Barnies). Hetzelfde besteld als van de week en dat was lekker alleen nu had ik geen patat ik begreep het zelf ook niet ik had zoiets van het geeft ook eigenlijk niet kan wel een keer zonder, maar had wel zoiets van als ik straks hetzelfde moet betalen als de vorig keer zullen ze me horen. Heerlijk gesmikkeld en daar was het tijdstip van betalen. Ik naar de kassa die kassier vroeg wat ik gehad had dus ik dat in mijn beste Spaans uit elkaar gelegen. Hij zoeken in al zijn orderbonnen, maar kon het niet vinden. Ik een beetje schaapachtig van me afkijken, kost me geen enkele moeite natuurlijk. Hij zegt klein momentje nog, weer het hele bakje omspitten met orderbonnen maar hij kon het echt niet vinden, dan de persoon er maar bij die het opgenomen had. Zij verteld wat ik had en ik zeg dat klopt maar ik had geen patat. Zij zegt dat klopt dat hoort er ook niet bij. Nou ja dacht ik ben toch niet helemaal achterlijk ik had het van de week toch echt. Netjes betaald en niet teveel meer gezegd. Naar buiten lopende toch nog even op de kaart gekeken en het meisje had toch echt gelijk. Ik zal vorige week wel mazzel gehad hebben…….Hele Tip Top van de leg ben ik bang voor. Nog even een fles water leeggedronken bij Eurocafe, tijdje zitten kletsen met een medestudente, huiswerk gemaakt en toen om tien voor negen terug gewandeld en om kwart voor tien mijn bedje in gedoken.

Dinsdag 20 juli

De feestdag is voorbij maar ze doen hier nog wel om 5:45 uur de mensen oproepen volgens mij om naar de mis te komen. Als ik me niet vergis moet het het geluid van klokgelui voorstellen maar op mij komt het meer over als het roffelen op een lege regenton die van ijzer is. Ook hadden ze volgens mij nog kogels/vuurwerk over want de schoten waren ook niet van de lucht op dat tijdstip, hoe krijg je het verzonnen? Het is midden in de nacht. Om 6:30 uur toch maar de slaapzolder afgedaald want slapen doe je toch niet met al die geluiden. Lekker gedoucht, ontbijtje met yoghurt en banaan klaar gemaakt en natuurlijk een bakje cappuccino. De wandelschoentjes weer aan en weer richting school gewandeld ik zou zo de vierdaagse mee kunnen doen maar niet heus. Bij de school aangekomen nog geen teken van leven alles is nog hermetisch afgesloten. De leraars en leraressen komen er aan en verbazen zich er ook over. Opeens doet Angelica met een bezweet gezicht de deur open en veegt een kikker naar buiten. Haar schoonmaakster had vandaag een vrije dag dus zij was de klos om de vloer met de mop te doen. Om 8:00 uur ving de les weer aan en eerst werd mijn huiswerk gecontroleerd het was best redelijk gemaakt. Daarna ging Darmaris me weer wat nieuws aan het verstand proberen te brengen. Rond 10:00 uur zijn we vertrokken richting het niet meer in gebruik zijn de station om daar een blik te werpen en onderweg natuurlijk Spaans te praten. Nog even wat in het park wat aan die kant van de stad ligt rondgewandeld en 1 van de gedichten die daar staat voorgelezen. Vervolgens naar Los Pipitos van vorig jaar met die oudere mensen waar ze de pinda’s maken. Hier even wat rond gekeken en geholpen en toen weer naar de Spaanse school gewandeld. Eerst pauze gehouden en toen weer verder met de les. Om 12:00 uur was het daar weer het einde van. Naar de stad gewandeld en daar een hapje gedaan. Weer terug naar de Spaanse school want om 15:00 uur begon de kookles. Ik kom binnen en ze beginnen gelijk te zeggen dat ik heerlijk op tijd ben en ik zeg ja ben ik meestal. Ze lachen wat onderling en vragen aan me hoe laat begint de kookles dan? Ik zeg 15:00 uur maar begin nattigheid te voelen ik kijk op de klok en het is dus pas 14:00 uur. Weer terug naar de stad en wat boodschapjes gedaan. Om vervolgens om 14:45 uur weer bij de school te zijn. Daar hebben we met de studenten onder leiding van Milagro gekookt het was een tortilla van banaan met daar binnen in een soort kaas. En een salade echt heel erg lekker en het voedde ook heel goed. Daarna terug naar mijn appartement gedoucht en nog even wat op het internet gesurft. Om 22:10 uur de slaapzolder opgeklommen.

Woensdag 21 juli

Vanmorgen om 6:30 uur weer ontwaakt en naar beneden geklommen. Mezelf gedoucht en daarna een ontbijtje gemaakt. Vandaag bestond deze uit yoghurt met banaan een plakje ontbijt koek en een bakje cappuccino. Op tijd richting school vertrokken, om 8 uur ving de les weer aan. Eerst een hele tijd met Darmaris in het Spaans zitten brabbelen en dat ging redelijk. Om 9:45 hadden we weer een groepsopdracht. Dit keer speelde de muziek, ging er een pen rond en op het moment dat de muziek stopte en de pen was in je hand moest je een opdracht doen. Na dit gebeuren een pauze en na de pauze weer verder met grammatica. Dit werd voor mij een beetje abra cadabra. Het was twaalf uur en de kring met medestudenten en leraren was alweer gemaakt. Ik werd toegesproken door de directeur van de Spaanse school en mocht toen zelf ook nog wat zeggen, heb iedereen hartelijk bedankt en in het bijzonder mijn leraressen. Daarna kreeg ik het bewijs van deelname. In de stad even wat gegeten en weer terug naar school omdat we deze middag een activiteit hebben. Deze keer zouden we een school bezoeken. We zijn geweest in een kleuterklas deze kinderen wisten precies hoe het ging als je een foto van ze gemaakt had. Als je niet uitkeek lag je toestel op de grond zo graag wilden ze allemaal de gemaakte foto zien getallen in het Engels proberen uit te leggen zodat zij ze ook konden spreken maar je kon merken dat ze nog jong waren. Vervolgens naar een andere klas en daar hebben twee medestudenten een stukje les gegeven. De ene student ging het Engelse woord aan de kinderen leren en de meesten kenden die Engelse woorden nog niet. De andere ging de kleuren en de getallen uitleggen en je kon merken dat ze dit al eens gehad hadden, het was een hele leuke middag. Weer terug naar school en nog even wat zitten kletsen met medestudenten, daarna naar mijn appartement en maar weer gedoucht want het was vandaag een hele mooie warme zonnige dag. Weer terug naar de stad om wat te eten, helaas Nuestro Mundo nog dicht dus kiezen voor een alternatief. Daarna met een aantal studenten nog wat gedronken. Om een uur of 10 lag ik weer op me bedje.

Wel te rusten



  • 22 Juli 2010 - 19:41

    Henk En Willy:

    Ha Cock,

    Leuk om je verhalen te lezen! Je voelt je al weer helemaal thuis daar geloof ik! Nou fijn, geniet er maar van.
    PS:is die ontbijtkoek nog niet uitgedroogd daar in die warmte? :)

  • 22 Juli 2010 - 20:38

    Wil:

    Ha zus,

    Zooo wat een verhalen.
    Leuk hoor!

    Je hebt wel echt van alles gezien, gehoord, en meegemaakt he...

    En je papiertje op zak ;-)

    En al een lekker beetje verkleurd?
    Want als ik het goed zag was jij vandaag niet alleen het zonnetje in huis, ha ha, maar scheen de zon ook echt.

    Hee ik ga je snel horen.

    Liefs xx


  • 22 Juli 2010 - 21:18

    Evelien:

    Hey,

    Gefeliciteerd met je bewijs van goed gedrag. Gaan we nog een keer vieren bij ijstijd, okay?

    Slaapmuts opgeborgen? Je bent nu in ieder geval iets meer uit bed dan erin lijkt me.

    Een kleuterklas is weer eens wat anders dan JF!

    Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 32422

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: