VAW (Van Alles Wat) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu VAW (Van Alles Wat) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

VAW (Van Alles Wat)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

07 Augustus 2009 | Nicaragua, Granada

06-08-2009

Vandaag weer met de kippen van stok gegaan ik was zelfs de onderbuurtjes voor. Gedoucht, ontbijt klaargemaakt, verslag gemaakt van de belevenissen. Huiswerk voor Spaanse les gedaan. Dat is het voordeel van vroeg opstaan kun je veel doen. 7:15 uur naar de Spaanse school gewandeld, daar was in mooi op tijd Angelique gaf zelfs een compliment. Ze zegt het is al weer lekker warm vandaag en daar was geen woord aan gelogen, ik had het zweet ook deze keer al weer blank op de rug staan.

In de hangmat de mail gecheckt, antwoord gegeven en om 8:00 uur begon de les. Om 10:00 uur hadden we pauze en na de pauze gingen we met de onderwijzers Erica, Norlan en Manuel de stad in. Eerst bezochten we een bouwval wat vroeger een ziekenhuis geweest was. Er waren daar mensen aan het werk en ik vroeg of het gerestaureerd werd maar dat was niet het geval. Waarom die mensen daar dan aan het werk waren is me nog niet duidelijk, ze zijn in ieder geval van de straat. Daarna doorgewandeld naar een gebouw wat vroeger de gevangenis was. Een uitkijktoren beklommen zo had je meer overzicht over het gebouw en ook keek je heel mooi de straat in. Teruggewandeld naar de Spaanse school, we kwamen langs mijn huis dus ben daar maar gelijk gebleven. Spullen gepakt voor het zwembad en een uur gezwommen. Weer naar de Spaanse school want om 14:00 uur gingen we naar masaya, daar is een hele grote souvenirmarkt. Erica ging met ons mee. Aangekomen in masaya waren op de plek waar normaal de markt is grote machines de grond aan het gelijk maken en er was geen marktkraam te zien. Gelukkig wist Erica nog een anderen markt en zijn we daar heen gegaan. Poos rondgekeken, niks gekocht en weer met de bus terug naar Granada. Het is hier onmogelijk om in de verkeerde bus te stappen, als je aankomt lopen staat de bijrijder zo hard te schreeuwen waar de desbetreffende bus heengaat, dat je er bijna doof van zou worden. We hadden niet de meest beste bus want op sommige plekken keek je zo op het asfalt, maar hij reed nog prima. Om 18:00 uur waren we weer terug in Granada, nog even staan kletsen met het meisje uit Canada en toen richting huis gegaan. Gedoucht en naar de stad gegaan om een hapje te gaan eten. Deze keer was het pizza en de smaak was weer prima!

Het valt met op dat de mensen me gaan herkennen het is hier de gewoonte dat ze buiten zitten en er zijn er al heel veel die groeten als ik langs kom lopen, leuk is dat. 20:00 uur was ik weer binnen en heb ik niet zo heel veel meer ondernomen, maar ben op tijd gaan slapen.

• 07 Augustus 2009 - 17:06

Wil:

Hee meis,

Super dat je ff belde joh!

Bijzondere dingen weer gedaan!

Lekker in die bus, zou ech wat voor mij zijn. Tis beter dan lopen ha ha.

Enne als ik het zo lees begint het al een beetje op Elspeet te lijken, iedreen is zo iezig vriendelijk!!

Dikke kus hvje liefs mij

• 08 Augustus 2009 - 12:12

Arianne:

Hola señora! ;-)

Mén... wat maak jij veel mee daar zeg! Echt wel een ervaring lijkt me... En maar schrijven; ik kan het haast niet bijhouden joh, haha. Leuk man!

Hee, maak er nog wat van dat laatste weekje... Voordat je 't weet zit je weer gewoon hier!

Adiós,
    Arianne

PS. Heel geen gek idee van m'n mams om de Pineta af te huren... ;-)

• 11 Augustus 2009 - 19:03

Cora:

Als we het zo lezen heb je het prima naar de zin. Geniet nog maar even het is zo voorbij.Wij hebben eg genoten van onze vakantie maar helaas het is voorbij donderdag moet ik wer beginnen gr Lambert en wilma.