Lesdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Lesdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Lesdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

06 Augustus 2009 | Nicaragua, Granada

05-08-2009

Vanmorgen om 5:50 had ik het wel weer gezien op de slaapzolder, eraf gekomen gedoucht, lekker ontbijt gemaakt met yoghurt, sinaasappel en cornflakes. Lekker opgepeuzeld op het balkon onder toeziend oog van de onderburen.
7:15 uur naar de Spaanse School gewandeld want om 8:00 uur begon de Spaanse les, het viel mij op dat het alweer bloedje heet was want het zweet stond me na 5 minuten wandelen al blank op mijn voorhoofd. Ook de onderwijzers gaven aan dat het weer een warme dag was dus zo dom was dat nog niet van me. Les gehad van Norlan en halverwege de les moesten we met alle studenten en onderwijzers in een kring gaan zitten en moesten wel allemaal drie werkwoorden uitbeelden en dan moesten de andere in het Spaans zeggen wat het was. Ik had de primeur. Later ging er een schone wc rol rond en moesten we allemaal een eind papier om onze hand wikkeleen en dan per velletje moesten we in het Spaans zeggen wat we allemaal geleerd hadden. Daarna hadden we pauze even geprobeerd te bellen met mensen uit Doornspijk maar zij wilden geen contact ;-( . Toen gebeld met Rabomobiel want volgens de site moet in hiervandaan met mijn mobiel kunnen bellen en smsen, wat een toppers zijn dat maar niet heus. Eerst bekijken ze vanalles en dan komen ze tot de conclusie dat het moet kunnen. Ik vraag wat ik dan moet doen zeggen ze een andere provider kiezen, zo snugger was ik zelf ook al geweest. Ik krijg een naam door van een provider die zou werken en de rest moet ik zelf maar uitzoeken. Ik nogmaals geprobeerd op mijn mobiel maar heb helemaal geen toegang tot die andere providers……..Ik denk dat ik er in NL nog wel een telefoontje aan waag, dus maak je borst maar vast nat ex-collega’s. Weer verder met de Spaanse les tot 12:00 uur. Daarna hadden we tot 14:00 uur de tijd aan onszelf en dan moesten we weer bij de Spaanse school zijn omdat we vanmiddag samen met een onderwijzer naar een basisschool zouden gaan.

Even lekker gegeten in de stad en om 13:30 uur was ik weer terug bij de Spaanse school. In de hangmat gekropen, muziekje aan gedaan en laaste mail gecheckt. Ik had last van zware oogjes en het duurde maar even of ik lag te pitten. Om 14:05 uur voel ik ineens een hand aan mijn knie en er roept iemand mijn naam ik kijk op en zie dat de onderwijzer het is die met ons meegaat. Ze vraagt of ik oom meega zeker ga ik mee maar ik moet even een paar tel bijkomen, had eerst niet door waar ik was. Zo dat hebben we dan maar mooi weer te pakken.

Samen met de onderwijzer, Amanda, Marian en een Jongen uit Belgie zijn we naar de hoek van een straat gewandeld want we zouden met de bus naar de school gaan. Een kleine 10 minuten in de bus gezeten en we waren bijna op de plaats van bestemming. Stukje gewandeld en daar midden in de rimboe stond de school waar we moesten zijn. We werden binnengelaten en die onderwijzer ging ons eerst wat vertellen. De kinderen hadden pauze en het viel me op dat ze niet heel erg verlegen waren, hoeft ook niet. Ze riepen hello, wat onze namen waren enz. Onze onderwijzer vroeg of we les wilden geven in het Engels, ja hoor geen probleem zeg maar waar ik zijn moet. Amanda deed het in de eerste klas waar we langs liepen en ik in de tweede. Ben begonnen met de cijfers 1 tm 20. Eerst heb ik ze opgeschreven met de tekst erachter in het Engels en vervolgens samen met de leerlingen ze herhaald. Dit heb ik ook gedaan met de kleuren en met de begroetingen. Het was één en al aandacht en ze deden allemaal mee, was leuk. Op het laatst had ik een tekst in het Engels op het bord geschreven dat ik ze bedankte en ze tot ziens wenste en toen de vertaling in het Spaans er onder. Zij bedankten mij allemaal en zwaaiden me uit.

Toen was er pauze voor de kinderen, deze werd ingeluid door middel van een grote bel die op de hoek van het schoolplein staat en die geluid wordt door een onderwijzer. Tijdens de pauze hadden we ineens een stortbui, de kinderen vonden het geweldig het leek wel of ze nog nooit regen hadden gezien, ze renden er keihard door en lachten zich het ongans. Wij zaten op de hoek van het schoolplein en een aantal kinderen had zich om ons heen verzameld, ze stelden allerlei vragen en doordat wij inmiddels een klein beetje huis tuin en keuken Spaans kunnen, kunnen we ze een beetje verstaan.

Nog even wat rondgekeken en toen zag ik een klas met kleuters, de onderwijzeres nodigde me uit om binnen te komen. Heb ik natuurlijk gedaan ging op een tafeltje dat langs de kant stond bij een leerling zitten en vroeg wat zijn naam was, Hermano heette hij. De andere kinderen werden ook nieuwsgierig en zo ben ik verder gegaan op het laatst zeiden de leerlingen van elkaar hoe ze heeten zodat ik dat maar meteen wist. Één jongentje viel mij in het bijzonder op, hij had een licht getinte huid, donkerbruine ogen, maar blonde krullen, hoe kan dat? Later toen we naar huis gingen was me dat duidelijk, want zijn vader stond hem op te wachten en hij zag eruit als een Europeaan met rossig haar.

Het had net keihard geregend en wij stapten zo de modderpoel in. Er waren vier jongens op de blote voeten aan het voetballen midden in die modder, ze hadden schik voor tien, zaten van top tot teen onder de modder, maar dat deerde hen niet, toen wij langsglibberden stopten ze gelukkig even…….. We zijn verder te voet weer naar de stad gewandeld, afscheid genomen van onze lerares en toen samen met Amanda en Marian boodschappen gedaan, want mijn yoghurt was alweer op.

Teruggewandeld naar onze huizen, boodschappen opgeruimd en ik had nog ruim een uur om te gaan zwemmen, badpak aangetogen en weer richting het zwembad gegaan. Daar aangekomen was het zwembad gesloten………..Dat was jammer. Doorgelopen naar Tip-Top en maar weer wat gegeten dat was inmiddels al weer een hele tijd geleden en we hadden al weer genoeg inspanning geleverd, dus dat kon geen kwaad. Daarna weer naar huis gegaan en om 18:00 uur was ik daar weer, nog iets yoghurt gegeten als toetje en toen de hele avond gerelaxt. Die warmte maakt toch meer kapot dan je lief is ;-).

Redelijk op tijd naar boven gegaan om de tocht naar Rusland aan te vangen.

Buenos noches.



  • 06 Augustus 2009 - 16:15

    Elliz:

    Ha die Cora,

    wat een leuke verhalen weer!!
    ga zo door.
    verlang je al een beetje naar Nederland?

    groetjes Elliz

  • 06 Augustus 2009 - 22:18

    Zussie:

    Ha geweldige lieve zus,

    Wat heb ik je lang niet gesproken zeg... een week pfff.

    Zooo eech super wat je allemaal weer doet en hebt gedaan!! Bijzonder!

    Trouwens je kunt van je hobby wel je beroep maken.... schrijven!
    Dat doe je echt super leuk. Ik zit hier dan weer met een big :-)

    Ik kijk al uit om je verhalen ¨live¨ aan te horen en al je foto´s te bekijken! De tijd vliegt, ik denk voor jou ook he!

    Ik baalde joh, dat ik gisteren mijn mobiel niet mee had genomen, kon wel janken... :-)

    Jij hebt nog een weekkie... wij vertrekken morgen weer richting NE! brrr...vliegen.

    Hee ik bel snel hoor, geniet er nog van, kijk goed uit, suc6 met de hitte... hvje dikke dikke xxx knuffels ons allemaal


  • 07 Augustus 2009 - 11:57

    Liane:

    Hoi Cock,

    erg leuk je verhalen steeds te lezen, maar dat wist je inmiddels geloof ik al. Maar het is fijn om zo op de hoogte te blijven van jou reilen en zeilen daar. Nou op dit moment is hier ook sprake van tropische warmten. Enorm! Maar het is ook wel weer lekker en we doen gewoon rustig aan. Ik maak er gewoon ook een soort werkvakantie van, laat maar zeggen!

    hé veel plezier verder nog die laatste week!

    groetjes,

    Liane

  • 10 Augustus 2009 - 08:14

    Sijanne:

    ha
    ik heb nog niet alles gelezen maar dat komt nog wel

    ik heb een super leuke vakantie gehad

    jamer dat je niet op jans verjaardag kon zijn dan kon je het huisje zien

    maar jan en ik hebben veel gezwommen

    we hebben een bootje gehuurt

    het was heel gezelig

    xxxsijanne

  • 13 Augustus 2009 - 14:04

    Rabo Mobiel:

    Beste Cora,

    Jammer dat je mobiel niet goed werkt in Nicaraqua. Omdat je alweer bijna aan je terugreis begint, kunnen we je voor deze vakantie vermoedelijk niet meer helpen. Kun je als je weer terug bent in Nederland contact opnemen met onze klantenservice? Dan kunnen we achterhalen waar het aan lag dat je niet kon bellen en sms'en en je probleem voor volgende vakanties verhelpen. Onze klantenservice kun je bereiken op 0900-9890

    Alvast een goede terugreis!

    Klantenservice Rabo Mobiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 32373

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: