Kennismaking met Los Pipitos - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Kennismaking met Los Pipitos - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Los Pipitos

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

22 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

21-07-2009

Vanmorgen werd iedereen om half 6 weer met tromgeroffel opgeroepen voor de mis, ben ik nu achter, dit is volgens mij een tijdstip dat een gewoon mens hoort te slapen. Afijn per half uur herhaald zich dit dus van slapen komt weinig meer. Rond 19:00 van de slaapkamer afgekomen en gedoucht, thee gedronken want mijn maag had een klein beetje kuurtjes.

Naar de stad gewandeld om eventueel te ontbijten maar bovenal om ff te internetten. Daar aangekomen had ik nog geen lust in ontbijten, dus ook niet gedaan, alleen een sinas gedronken, want cola light en sprite hadden ze nog niet, het was ook net half acht de voorraad moest nog bijgevuld worden.

Om half negen werd ik opgehaald door Onno, waarna we samen naar het kindertehuis Los Pepitos zijn gegaan. Daar aangekomen werd ik voorgesteld aan Paloma, zij is de baas van Los Pipitos. Samen het programma doorgenomen wat ik zou kunnen gaan doen samen met de kinderen. Daar ging het ff mis we zaten met zijn vieren in de hokje van 2 bij 3 en ik kreeg toch wel ff last van zuurstofgebrek, ook speelde mijn maagje weer op, hup ff de boel eruit gewerkt voor zover er wat in zat en ik voelde me weer topfit.

We hadden gelukkig alles besproken en we keerden weer huiswaarts nadat we even kennisgemaakt met hadden met enkele kinderen, één kwam er naar me toe en hij begon me gelijk te omhelzen net of hij me al jaren kende, niet iedereen was zo een meisje gaf gewoon een hand…….

Samen met Onno even wat gedronken in het restaurant van Cor en de boel nog even doorgesproken en bekeken wat we nog aan moesten schaffen. Daarna ben ik richting mijn appartement gegaan en heb me eerst weer ff gedoucht, want echt fris voelde ik me niet meer.

Weer even gebeld met Doornspiek en nog een poosje siësta gehouden omdat mijn Spaanse les vandaag pas om 14:30 uur begon. Voordat ik daar heen wandelde veel gedronken en precies om 14:30 uur was ik er Josué was er nog niet, mevrouw verontschuldigde zich en zei dat hij er zo aankwam. Maar weer ff liggen chillen in de hangmat. Na een uur was hij er nog niet, dus heeft Manuela de les overgenomen. Nadat ik tien minuten naar haar geluisterd had zei ik we gaan ff stoppen want er borrelt wat……. En ja hoor daar kwam het vocht wat ik voordat ik vertrok ingenomen had. Mevrouw kwam gelijk naast me staan met een waaier en klopte me op de rug, heel lief. De boel was er weer uit en ik voelde me weer topfit. Het leek mevrouw beter om weer even plaats te nemen in de hangmat en om daarna maar gewoon te gaan relaxen, ik moet zeggen vond het geen slecht idee. Ondertussen was Onno nog gekomen hij had boodschappen gedaan en spulletjes gekocht die ik bij Los Pipitos kan gaan gebruiken.

Heel langzaam terug gewandeld en het begon flink te regenen, toch maar even daarvoor geschuild bij mijn stamkroeg. Het was geen buitje van 10 minuten maar ietsje langer.

Vervolgens weer voordat de duisternis inviel terug gegaan naar mijn huis. Toen ik door de straat wandelde viel het me op dat er meer mensen dan anders op straat waren , maar waarom dat zou zijn kon ik met niet bedenken. Toen ik mijn huis binnenkwam wist ik wel wat de reden was van al die mensen op straat er was namelijk geen stroom. Dat heeft een kwartiertje geduurd en toen was het er weer de buren lieten ook luid en duidelijk merken dat de stroom er weer was, door te gaan juichen. De hele avond was het stroom, geen stroom en de buren maar juichen.

De misselijkheid was gelukkig weer verdwenen en ik heb een heerlijke relaxavond gehad.

Redelijk op tijd mijn slaapzolder opgezocht, want morgen gaat het echte werk bij de kinderen beginnen!


  • 23 Juli 2009 - 04:17

    Wil:

    Heeee grote zus,

    Jij ligt nu denk ik te maffe....

    Maarre..je maag moet ff een omschakeling make he, hoort er altijd ff bij....bleeeh niks aan! Ik wist heel niet dat je 's avonds ook nog weer misselijk was a weest. Gaat het nu weer toppie toch?? Was dat het eerste regen"buitje" het is daar nu het regenseizoen toch?? Het zal wel super donker zijn geweest 's avonds toen het stroom niet deed, ma vroeg nog of je een zaklamp mee had a nomen??

    Ik spreek je vandaag misschien nog wel... ga nu ff mijn plicht volbrengen...

    Hvje zet 'm op wie binne trots op je!!

    xxxx jes

  • 23 Juli 2009 - 05:41

    Wijnie:

    hey coor,

    dat is effe minder zeg dat je maag zo van slag is zeg! Hopelijk was het 1 dagje en kun je vanaf vandaag weer langzaam aan alles eten en drinken.
    Lijkt me zo vervelend je zo naar voelen in zo'n vreemd land.
    Suc6 en Beterschap.

    Hopelijk gauw een beter bericht!

    groetjes wijnie

  • 23 Juli 2009 - 06:59

    Will:

    He Cock
    Erg vervelend dat je misselijk bent. Maar dat komt vast van de omschakeling.Nou hopen dat je dat snel kwijt bent. Heb je niet mee staan juichen toen het stroom het weer deed?;-)
    Ik denk dat ma graag ff die zaklamp had gebracht hoor!
    Werkse als je het er naar hebt. Wij wel.
    gr uut Elspeet

  • 23 Juli 2009 - 12:29

    Elliz:

    Hey Cora,

    wat jammer nou is het broodje hotdog je zwaar op de maag gaan liggen?
    beterschap en veel plezier bij de kinderen.

  • 24 Juli 2009 - 09:41

    Neefie:

    heey cock

    wel leuk dat je met tromgeroffel word opgeroepen voor de mis;D
    maar gaat het nou weer beter met je maag???
    tis te hope
    maar ik ga maar weer doeI
    xxxxxxxxxxxxxx hvj
    doei xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 32224

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: