Eerste spaanse les - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Eerste spaanse les - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Eerste spaanse les

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

21 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

20-07-2009

Het ritme is er nog steeds niet of ik moet zeggen dat wordt steeds beroerder, vannacht was het om 3:00 uur met de ogen wijd open. Ook was het vandaag nationale feestdag en men dacht dit ff luid in te moeten luiden met trompetgeschal en vuurwerk om 5:00 uur, dat verzin je toch niet? Maar ja ook hier blijkt maar weer, je hebt overal mensen voor.

Het liggen op bed volgehouden tot 7:00 uur en toen eruit. Gedoucht, koffie gedronken Peijnenburg er weer bij en toen zo rond 8:00 uur richting de stad vertrokken. Daar weer koffie gedronken met een lekkere muffin en mensen in NL van het werk gehouden, dus mensen als jullie collega’s zagen die normaal altijd om 17:00 uur weg zijn maar nu bleven zitten dan waren zij dat ;-).

Gebeld met Doornspiek, via Skype, ging monster best en was erg leuk, alleen een beetje kort ;-).

Ook in dat tentje maar ff wat gegeten want het liep al richting de klok van 12:00 uur en om 13:00 uur begon mijn eerste Spaanse les en ik moest ook nog opzoeken waar dat was. Nadat alles op was stukje gewandeld en bij de school aangekomen en zowaar ik was een half uur te vroeg (kan heus wel op tijd zijn). Lerares raakte zelfs in paniek en zei dat het pas over een half uur begon. Ik zei geen stress, daar is het hier veel te warm voor. Ik mocht daar ff gratis internetten, had ik tenslotte de hele dag nog niet gedaan dus….

Om 13:00 uur ging het dus beginnen, ik werd voorgesteld aan mijn leraar Josué, Volgens mij wilde hij die domme Hollander ff heel snel Spaans leren want hij heeft me een vracht opgeschreven, asjemenou. Ik heb zelfs huiswerk meegekregen, dacht ik daar eindelijk vanaf te zijn……. Het was 4 uur lang met 1x een kwartier pauze best intensief moet ik zeggen,voor iemand die nog niet tot tien kan tellen. Josué had het steeds maar over mooi weer dacht ik maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat hij muy bien bedoelde.... hoe dom kun je zijn.

Hamburger gegeten in de stad, afgesloten met een cappuccino in mijn stamkroeg, laatste mail gecheckt en toen als de wiede weerga naar huis omdat de duisternis ook al weer aan het invallen was. Toen ik daar aankwam kon ik meteen de douchekamer in. Wasje gedraaid en toen vanaf half 8 huiswerk gemaakt.

Tegen kwart voor 11 de slaapzolder beklommen.



  • 21 Juli 2009 - 16:32

    Tal:

    Hee pukkie,

    Wat leuk weer zo'n lang verslag!! Je moet het ook ff de tijd gunne joh dat ritme, merre... das idd niet fijn!! Vandaag nog op het werk over je gehad, maar ze zijn zelfs SUPER TROTS op je. Een collega wilde wel met je ruilen.. ik zei nee nee van ruilen komt.. idd janke!!!
    Is het een moeilijke taal om te leren, of is het voor een blonde nog te doen?? Dan kun jij mij eventueel nog iets bijbrengen...ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan met de kindjes. Weten ze wel wat een hark is... of denke ze dat je daar iemand aan moet prikke ;-) Zal ik vannacht weer mijn wekkertje zetten!! Nieuwe ronde = nieuw kansen... K heb zo verjaardag van tante Sedonia van Lambik weet je wel!! Ik ga je snel weer hore en zien, wat dat gaat super!! Dikke xx hvje

  • 21 Juli 2009 - 16:38

    William En Liane:

    Hoi Cora,

    zo te lezen maak je van alles mee. leuk je eerste les spaans. ik heb op school ook spaans gehad, ik vond het wel een mooie taal en als je het eenmaal kan!!!
    Hé veel succes met alles en sterkte met je lessen en het huiswerk.

    groetjes,

    William (we zitten samen achter de pc, want ik logeer bij oma) en Liane

  • 21 Juli 2009 - 17:44

    Henk En Willy En Kid:

    He,
    Nou zeg dat was weer een lang verhaal, leuk dan hebben we wat te lezen!De leraar zal wel gedacht hebben ik zal die hollander wel ff spaans leren. Leuk!

  • 21 Juli 2009 - 17:48

    Elma:

    Hoi spaanse schone, wat leuk om dit alles te lezen nou veel plezier en genieten, en misschien wel veel succes daar.

    Groetjes Elma

  • 21 Juli 2009 - 18:56

    De Kolkjes:

    Hee cock,

    hoest daar joh. wat een reis. he geniet er van en we lezen je verhalen.

  • 21 Juli 2009 - 20:15

    Arjan En Bertina:

    Ha Cora!

    Leuk, joh, al die verhalen! Typisch...... Heb je verder nog nieuws? Offuhhh....... Bedoelde de leraar of je mooie buenen had??
    We blijven je volgen!
    Groetos, Arjanos en Bertinos uit Elspetos.

  • 21 Juli 2009 - 23:19

    Nel Le Ke:

    Ik hoorde van Roel en Wil dat je zo,n ondernemende reis bent begonnen,heel ver weg en in je uppie.
    Heel knap hoor!!!!
    We wensen je veel sterkte toe, en een behouden thuiskomst!
    Groetjes van ons

  • 22 Juli 2009 - 12:50

    Jacqueline:

    Ha Cora,

    Weer ff bijgelezen, erg leuk om deze verhalen van je te lezen.
    Hoe ist met je huiswerk?, krijg je het spaans al een beetje onder de knie of wordt je er spaans benauwd van.

    Groetjes

  • 22 Juli 2009 - 19:35

    Wil:

    Hee Topper,

    Ben je je spaanse les aan het volgen??? Waren de kindjes weer lief ;-) Neem dr maar een mee, hoef ik er niets meer voor te doen, ha ha ha. Ik had je nog a belt.... geen cutact. Ik ga ff m'n snoester wassn en dan kruip ik lekkr achter Roel want die ligt er al lekker in!!

    Doe je voorzichtig. Suc6 morgen weer dikke dikke knuffel van ons
    En dan bellen wij morgen weer he. Wij bellen ook als wij in Spanje zitten hoor, want anders hoor ik je veeeel te lang niet, da vink niks!!

    HVJ Kus xx knuffel

  • 22 Juli 2009 - 20:16

    Ma:

    He Cock
    Hoestie?
    Ik ben ff bij je zus aan het koffiedrinken, dat kun jij nu niet zomaar ff doen he? Dat mis je wel ff he?, of als kiespijn? Ben je het Nederlands nog niet verleerd met al die spaanse lessen? Ben je al een beetje in je ritme? Of ben je steeds vroegen wakker? Kun je de hitte nog een beetje verdragen? Ben je zeker al het vocht wat je vasthield al kwijt geraakt?! Nou we wachten je volgend veslag met spanning af!! Nou ik vind mezelf wel knap dat ik zo met de computer om kan gaan, jij ook?
    Nou kanjer we gaan het het hierbij laten. We gaan zo ons mandje weer opzoeken. Tot horens

    xxxxx-jes Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 32648

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: