Wat zijn ze leuk - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Wat zijn ze leuk - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Wat zijn ze leuk

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

23 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Vandaag was mijn eerste werkdag bij het CDI. Ik ben om 6:30 uur opgestaan want Onno zou mij om 7:30 op halen en naar het CDI brengen. Even een ontbijtje genoten met Peijnburg en een bakje cappuccino na een heerlijke douche en toen aan de weg gaan staan. Onno was keurig op tijd. Eerst hebben we even een bakje koffie gedaan en gezellig zitten kletsen. Daarna heeft Onno mij weggebracht. We kwamen aan en ik zag de eerste kindjes al naar binnen gaan. Me even voorgesteld aan de directrice en zij zag het helemaal zitten en ik eigenlijk ook wel. Samen even een rondje gedaan over de babyafdeling en werkelijk ze zijn echt super schattig. Me voorgesteld aan Berta de leidster op de babygroep. Ze praat aan 1 stuk door wat ze allemaal zegt weet ik niet. Er zijn wat kinderen die huilen er zijn er die slapen er zijn er die spelen en dat allemaal in 1 ruimte. Vandaag waren er 14 kinderen die zichzelf nog niet kunnen redden. Ze moeten dus een schone luier, sommige hebben zo’n mooie pamper om die wij in Nederland ook kennen maar de meesten hebben gewoon een katoenen doekje om het kontje. 1 stond er echt heel erbarmelijk te huilen en die mocht ik er even uithalen van Berta, het duurde niet lang of ze werd stil, toen ik haar weer in haar bedje terugzette begon ze weer te huilen……Vandaag waren er twee tweelingen, het zijn echte tweelingen op het CDI houdt met ze uit elkaar door naar de kleur van de oorbelletjes te kijken. Ik heb wat gespeeld met de kinderen en 1 van de tweeling had ik even hoog in de lucht gehouden en dat wilde de andere ook wel even proberen. Het ijs was gebroken ze stonden zo weer bij me om de wereld even van een voor hen van grote hoogte te bekijken. Hier en daar al een luier verschoond of aangegeven dat er een kindje toe was aan een schone luier. Het gaat hier ook nog met van die grote veiligheidsspelden, dat vind ik niet zo prettig om te doen je zou maar een stukje vel ertussen hebben…. Rond kwart over 11 kregen de kinderen eten, vandaag stond er een soort rijst met bonen op het menu. Ik mocht een kereltje voeren, hij had een paar hapjes gehad en had mij toen wel gezien, hij wou niet meer. Verderop zat een kereltje te eten maar zijn maag vond het eten niet zo grappig, hem snel vastgepakt en het overgeven bleef doorgaan, de gehele inhoud van zijn maagje belande op de grond en als ik me niet vergis was het niet van 1 dag gezien de hoeveelheid maar het was wel allemaal rijst…………… Even later zat hij weer rustig in een hoekje waar hij ongeveer de hele morgen al gezeten had. Mijn werkdag duurt officieel van 7:30 uur tot 11:30 uur maar het was iets later dat ik vertrokken ben. Nadat ik Berta en de directrice bedankt had voor vandaag ben ik weer terug gewandeld naar de stad, daar wat gegeten en met name gedronken want dorst had ik inmiddels wel. Vanmiddag had ik een activiteit van de Spaanse school ondanks dat ik geen les meer volg mag ik ze deze week de activiteiten nog wel bijwonen. Vandaag stond er een bezoek aan San Juan de Oriente op het programma, dit is het plaatsje wat bekend staat om zijn ceramiek. Om 14:00 uur vertrokken we vanaf de Spaanse school richting het busstation. Via de markt waar dus van alles te koop stond bereikten we dat. Plaatsgenomen in de bus en ook daar kon ik niet klagen dat ik het koud had, gelukkig was ik niet de enige dus ik viel niet op, echt uit alle gaten en kieren kwam bij mij volgens mij water/zweet. De bus vertrok nadat eerst allerlei Nica’s hun koopwaar aangeboden hadden. Een poos gereden en je verbaast je echt op de manier van vervoeren hier. Ben je met de fiets en wil je die ook mee hebben? Geen probleem die leggen we op het dak. Bij ongeveer elke halte wordt er achteruit de bus geschreeuwd waar je bent en dan kun je beslissen wat je doen wil. In San Juan de Oriente hebben we gezien hoe ze de potten maken. Niks is elektronisch alles gaat met de hand. Na daar nog wat rond gekeken te hebben terug weer met de bus naar Granada. Daar aangekomen afscheid genomen van elkaar en ieder elk zijn/haar eigen weg gegaan. Ik een flesje water gekocht en op naar mijn appartement want ik snakte naar een frisse douche. Bij mijn appartement aangekomen roept mijn buurvrouw me en zegt met een big smile we hebben internet, zijn we super blij mee! Eerst heerlijk gedoucht, poosje zitten surfen en toen een hapje wezen eten bij Nustro Mundo, yes ze waren weer open en het was weer lekker!
Iets over half tien de taxi genomen en rond half 11 naar bed gegaan.

Buenos noches

  • 23 Juli 2010 - 05:05

    Wilna:

    Ha Cockie,

    Dat klinkt leuk!

    Wat knap van je dat dat jongetje hebt kunnen ondersteunen? Enne... ook opgeruimd!!

    Ik denk dat je je beroep bent missgelopen.
    Begin een kinderopvang.
    Is wel makkelijk;-)

    En super dat je eindelijk internet hebt, gewoon lekker vanuit je bank mailen enzo. Zit je toch rustiger.

    Tot bellens/mails.

    XX

  • 23 Juli 2010 - 16:40

    Else Marie:

    Ha die Cora,

    heb weer genoten van je verhaal! Ik zou best eens om het hoekje willen kijken bij jou:)
    Heel veel succes verders, geniet ervan!

    Groetjes,
    Else Marie

  • 23 Juli 2010 - 17:19

    Liane :

    Hoi Cock,

    Weer je verhalen gelezen en ben weer helemaal bij. Leuk dat je nu bent begonnen op de CDI. Ik had op zich wel graag je gezicht willen zien....

    Hé succes daar.

    Groetjes,

    Lie

  • 24 Juli 2010 - 10:10

    Sijanne:

    ha cock,

    met mij gaat het goed.

    de laatste tijd niet heel veel meer in het zwembad gezeten.
    want het is ook niet heel warm meer.
    dat vindt mama wel fij hoor!!
    ikke ook wel.

    doei

  • 24 Juli 2010 - 13:08

    Ma:

    Hoi Cora,

    Je hebt leuke kindjes om te verzorgen.
    Ik zag ze op de foto die je gestuurd had.

    Liefs ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 32417

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: