Onverwachte vrije dag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Onverwachte vrije dag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Onverwachte vrije dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

29 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

27-07-2009

Beste mensen, allereerst wil ik jullie nu al een keer bedanken voor jullie medeleven op welke manier dan ook. Het is zo leuk om elke dag je computer op te starten en je ziet dat er meer dan 5 mails zijn met hele leuke reacties, blijf zo door gaan zou ik jullie bij deze willen vragen.

Vanmorgen zo rond kwart over 7 weer richting de stad vertrokken, het begint bijna eentonig te worden. Was trouwens 6:00 uur wakker, zou ik dan toch later naar bed moeten gaan …………………..
Poosje op een stoep gezeten om het leven in Granada weer te aanschouwen en mijn stamkroeg was ook nog niet open dus dat speelde ook mee deze keer. Om half acht ging deze open en ik heb bijna meegeholpen om de deur open te doen ;-).

Flinke mok koffie besteld, mail gecheckt en weer even wat mensen van het werk gehouden. 8:00 met de stoute schoenen aan lopend met een flesje energiedrank in mijn hand naar Los Pipitos gegaan. Onderweg kom ik een aantal vrouwen met kleine kinderen tegen “hola (hallo), hola” zeggen die kinderen ik netjes hola terug zeggen en één kindje vraagt aan mij mag ik dat flesje drinken ik zeg nee en het andere kindje zat al met haar handje aan mijn zak om te voelen of daar wat in zat, hoe bedoel je lekker gehaaid……

Bij Los Pipitos aangekomen zie ik geen kinderen, de leraressen staan voor het hek, Paloma staat met Boy en een andere leraar te praten. Ik wil naar binnen gaan maar de leraressen zeggen niet doen er zijn geen kinderen, ze vertellen heel snel nog van alles maar dat kan ik met mijn 4 dagen Spaanse les natuurlijk nog niet volgen. Paloma ziet dat kom naar me toe vraagt hoe het met me is en zegt heb je het al gehoord? Ik zeg ik weet niet waar je het over hebt en dacht gelijk aan iets ergs. Ze laat de krant zien en bedoelde het nieuws dat Granada gister de champions league van het baseball had gewonnen, ik zeg o ja natuurlijk ik heb dat gehoord, Roos, Alexandra, Coerd en Stijn zijn naar die wedstrijd toe geweest en zij vertelden dat. Ze zegt omdat te vieren hebben de kinderen vandaag vrij en wij dus ook……………..

Ben op mijn gemakje naar de Spaanse school gewandeld om te kijken of zij de leerlingen ook vrij gaven, maar dat was niet zo. Lekker in de hangmat liggen computeren en had al bedacht dan gaat dit meisje mooi naar het zwembad, die om 10:00 uur open gaat.

Daar ook weer de deur helpen open doen zo op tijd was ik. Het meisje aan de kassa vroeg hoelang ik hier was. Ik zei 1 maand ze zegt we hebben ook abonnementen is dat niet wat voor je? Ben en blijf natuurlijk Nederlander en vraag “wat kost dat dan” ze zegt 45 usd. Ik zeg doe maar, na 9 keer zwemmen heb ik dat eruit en dat gaat me vast wel lukken.

Ik was dus het eerste in het zwembad en dat was een uur lang het geval, heerlijk. Eest maar even baantjes getrokken want het is Maandag en dat is één van mijn zwemdagen en er was al weer 1 dag weinig aan de conditie gedaan in vergelijking met Zaterdag, stel je voor dat ik af zou kicken.

Na een uur kwamen er nog een man en een vrouw en even later ook nog een meisje uit België. Ik had gehoord van Roos dat zij uit België kwam en op een bepaald moment was zij zich in het vet aan het zetten en ik zeg tegen haar is wel belangrijk he dat smeren, kijkt ze met hele grote ogen aan en zegt: “hoe weet gij dat ik Nederlands spreek”. Ik haar uitgelegd dat Roos dat verteld had. Hele poos zitten gezellig zitten kletsen en toen om 12:30 uur richting de Spaanse school gegaan want dan begon mijn les dacht ik.

Norlan was er inmiddels ook en zei we gaan beginnen, prima natuurlijk. Eerst het huiswerk nagekeken had het volgens hem excellent gedaan, maar het was ook niet heel ingewikkeld moet ik zeggen.
Ondertussen kwam er een begrafenisstoet voorbij, vond dat erg indrukwekkend, de kist staat hier in een koets daarvoor twee paarden met over hen heen een wit kleed en daarachter lopend de genodigden, net zo als Nederland iemand van het koninklijk huis begraven wordt.

Halverwege de les zegt Angelique, Cora heb je zin om mee te gaan naar del lago “Cocibolca”, dat iseen meer, ze gaan op de fiets maar het is niet zo’n barre tocht als Zaterdag en ze vertrekken om 16:00 uur. Ik zeg ik heb wel zin maar ik moet toch Spaanse les volgen bij Norlan. Ze brabbelen even heel snel in het Spaans tegen elkaar (zoveel woorden ken ik ook nog niet) en Norlan zegt het is ok. Spaanse les gehad tot 16:00 en toen zijn we met zijn zessen weer op de mountainbike vertrokken. Ik voelde me achterste nog wel……. We moesten een redelijk eind fietsen en op een gegeven moment kwamen we op een plaats waar we en ik overdrijf niet echt door miljoenen vliegjes hebben gefietst, niet heel echt fris.

Aangekomen bij het meer was het ook daar weer schitterend, foto’s gemaakt, beetje rondgesjouwd en toen weer terug gefietst naar de Spaanse school. Komt Angelique naar me toe en zegt jij zei tegen Norlan tot morgen maar morgen heb je toch helemaal geen les, dat heeft Onno mij verteld. Ik mijn mailbox nakijken en ze had inderdaad gelijk. Ik hoef deze week alleen naar Los Pipitos ‘s morgens en ‘s middags heb ik activiteiten die door de Spaanse school georganiseerd worden, hammesje schaamde ik me wel een heel klein beetje. Maakt niets uit zegt Angelique deze les was gewoon de inhaal les van vorige week Dinsdag.

Teruggewandeld naar huis en onderweg even eten gekocht bij Tip-Top en thuis opgepeuzeld heerlijk was dat.

Ik was best nieuwsgierig hoe die Nicaraguaanse mensen hun overwinning van de baseballgame zouden vieren en met een paar Cordoba zodat ik eventueel drinken kon kopen in mijn zak naar de stad gewandeld. Het was echt een drukte van belang. Er stond op het plein een band te spelen en ook stond daar de bokaal die ze overwonnen hadden. Van groot tot superklein waren op het plein aanwezig en vierden de overwinning. Hier kwam ik ook Coerd en Stijn tegen, hebben we een poos staan kletsen met elkaar en me de bevolking van hier, was heel gezellig. Stijn had een beetje last van een vol gevoel en wilde graag naar huis, ben ik met hen meegewandeld. Samen ben ik toen met Coerd richting mijn huis gewandeld en ook maar mijn bedje ingedoken.



  • 30 Juli 2009 - 16:13

    Zussie:

    Ha meis,

    Ech een super belevenis joh!

    Je gaat nog afvallen daar van al je activiteiten!!

    Dikkexxx

  • 31 Juli 2009 - 14:27

    José:

    Whow.. je blijft gewoon doorzwemmen in je vakantie??? Goed bezig.. zou ik een voorbeeld aan moeten nemen..

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 32402

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: