Ontdekkingstocht - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Ontdekkingstocht - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Ontdekkingstocht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

19 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

18-07-2009

Heerlijk geslapen en zo rond de klok van half negen eruit gegaan. Cor had verteld dat het water dat uit de kraan gewoon drinkbaar is, dus ik hoefde geen water te kopen. Ik dacht ik ga me eerst ff lekker douchen en daarna een bakje cappuccino met iets te eten ,maar helaas geen druppel water……

Gelukkig had ik 1 fles water van Cor gekregen dus heb ik me daar maar mee gewassen, ik ben tenslotte niet voor 1 gat te vangen. Lekker bakje koffie gezet en ontbeten met Peijnenburg, is ook fijn.

Na het ontbijt nog even in het appartement geweest wachten op water maar dat kwam helaas niet. Toen de biezen gepakt en naar de stad gewandeld, die ligt op 5 minuten wandelen. Hier was het een gezellige drukke boel, overal kraampjes waar de mensen proberen hun “waar” te verkopen. Snel opzoek naar een internetcafé om de achterblijvers te laten weten dat alles goed is.

Daarna de stad verkend, op iedere hoek staan mensen hun spulletjes te verkopen, de auto’s rijden toeterend door de stad. Ook al kennis gemaakt met de overburen zij houden nauwlettend een oogje in het zeil, helaas kunnen zij geen Engels en ik geen Spaans ,maar ik begreep wel dat ze al gezien hadden dat ik alles hermetisch afsloot als ik wegging, had Cor tenslotte gezegd dus dan doe ik dat braaf.

Vanmiddag even siësta gehouden want het is hier 33 graden, das toch wel ff wennen. Ik hoefde vanavond niet na te denken wat ik eten zou ,dat waren peentjes want die zweet je echt de ganse dag. Toch had ik daar niet zoveel lust in en heb ik nadat ik gedoucht was ja, ja ik had weer water me naar de stad begeven en een heerlijke pizza gegeten.

Vervolgens nog even wat ergens gedronken en toen terug naar “mijn” huis. Ik wilde voor het donker thuis zijn en dat is gelukt, niet dat dat persee moet maar gewoon voor je eigen gemoedsrust en die van anderen……….

Kwam ik er achter dat ik de klok weer niet goed had staan ik was al een uur verder dan het was. Afgelopen middag had nog iemand aan me gevraagd hoe laat het was heb ik het dus verkeerd gezegd, als hij ergens moest zijn voor een afspraak was hij dus mooi op tijd.

Zo rond half twaalf mijn bed opgezocht.

  • 19 Juli 2009 - 19:15

    Mayamoora:

    Goed dat je buren je zo goed in de gaten houden en zo zie je maar: beter een goede buur dan een verre vriend ;-))

    veel plezier vanmiddag nog, zoek het meertje op en lekker bakken daar (wel water meenemen!!!!)

  • 20 Juli 2009 - 07:09

    Else Marie:

    Hee kanjer,

    ik ga je volgen via je site:) Heel veel succes en geniet ervan!

    Groetjes,
    Else Marie

  • 20 Juli 2009 - 11:03

    Wil:

    Hee reiziger,

    Heb je de boel weer schoon, ha ha. Al zekers wel lekker verkleurd

    Pak je woordenboek erbij kan je "lekker" kletsen met de buurtjes. Zoals je ben he, braaf....

    Maarre zekers een fijn idee dat ze een oogje in het zeil houden.

    Vandaag je eerste echte daggie he met de kindjes, ben reuze benieuwd....

    Zit je al wel in het ritme qua tijdsverschil en natuurlijk ook qua klimaat, view, t zweet staat zeker blank tussen je... eh eh arme.

    Tot vanavond!! Suc6 zet 'm op he toppertje!!

    HVJE XX, knuffel

  • 20 Juli 2009 - 14:10

    Neefie:

    heey cock,

    bedankt voor je leuke kaart twas nog wel te vroeg maar ja dat maakt niet uit wat voor gebak wil je?? ik vind het goed om het later te viere maar ik ga je wel volgen daar. jammer dat je niet heb gevraagd of ik mee mog:P had ik wel heel leuk gevonden maar stuur je nog een kaart daarvandaan als ze die daar kennen?
    doei
    mis je nou al!!!!!!

  • 22 Juli 2009 - 09:20

    Sijanne:

    het is fijn te horen dat het goed gaat
    wij gaan ook lekker op vakantie heerlijk joh
    fijne vakantie nog
    groetjes sijanne van den hardenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 32728

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: