Slowmotion - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Slowmotion - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Slowmotion

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

14 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Hele goede nacht gehad om kwart over 3 even wakker geweest, toilet bezocht glaasje cola gedronken en weer gaan pitten tot 6 uur, nog ff gelegen tot bijna half zeven en toen gaan douchen. Plakje ontbijtkoek gegeten en in de stad een bakje cappuccino genomen met een aardbeien smoothie, zo krijg ik de vitamientjes ook nog binnen. Tien voor acht richting de Spaanse school gegaan, daar aangekomen kwam Angelica naar me toe en zegt je hebt vandaag als lerares Milagro, ze zei dat dat wel goed voor me zou zijn ik weet het verder ook niet. Iets over 8 uur begonnen en het ging een beetje beter dan gister maar het was nog niet echt om trots op te zijn. Rond kwart voor tien zijn we samen naar de markt gegaan en daar mocht ik vertellen in mijn beste Spaans welke vruchten of daar lagen, nou wat je hier ziet komt in de verste verte niet in de buurt bij die paar vruchten die Nederland kent, dus ik heb een hele hoop nieuwe dingen gezien. Er lag niet alleen fruit op die markt maar ook allerlei huishoudelijke spullen en blote kippen, met als extra een hoop vliegen, bah dat kan echt niet gezond zijn voor je. Ik weet zeker als je dit in Nederland deed je gelijk de keuringsdienst van waren op je stoep had staan. Weer terug gewandeld naar school en daar hadden we even pauze.

Na de pauze weer verder met de les en nu gingen we aan elkaar vragen stellen over allerlei dingen praten en toen het bijna tijd was kreeg ik huiswerk! Mijn medestudent vroeg of ik vanmiddag zin had om mee te gaan fietsen, omdat we geen activiteiten van school hadden, maar omdat het weer super mooi was had ik me voorgenomen om te gaan zwemmen. Snel wat gegeten bij Tip Top (hetzelfde als Barnies in Nederland). Terug naar mijn appartement om de zwemspullen te pakken even op de bank gaan liggen en jullie raden het al in slaap gevallen……… Daarna weer met een slaapkop naar de stad gewandeld en bij Eurocafe wat gedronken daar kwam Anna ook binnen wandelen wat gekletst, mail gecheckt en verzonden en toen Nuestro Mundo weer opgezocht, daar kun je zo gigantisch lekker eten dus dat doe ik gewoon lekker iedere avond. Nog even met Gerco en Marlies zitten praten en om half 10 de taxi aangehouden. Thuis aangekomen wasje gedraaid en zelf om 10 uur de horizontale positie aangenomen.

Tjow

  • 14 Juli 2010 - 16:23

    Liane:

    Hoi Cock,
    Dat je daar toch zo slaapt! Nou lekker toch, slaap lekker bij. Leuk om weer je verhalen te lezen. Eigenlijk lig ik helemaal in een deuk om je! Je maakt wel weer van alles mee.

    Hé succes met je spaanse lessen en geniet lekker van je tijd daar! En hou ons op de hoogte, want het is erg leuk om te lezen.

    Groetjes van Lie

  • 14 Juli 2010 - 18:05

    Jacqueline:

    Hey Cora,

    Gelukkig dat je de taal iets onder de knie begint te krijgen.
    aan het eind spreek je vloeiend spaans moet je maar denken.
    Leuk om elke keer je verhalen weer te lezen zie er elke keer weer naar uit.
    Het ga je goed groetjes Jac

  • 14 Juli 2010 - 19:05

    Wil:

    Hola fresco hermana,

    Estoy orgulloso de que esté listo, y sólo eso.

    Wat klinkt dat he...

    Heb je die Peijnenburg nu nog niet op, of heb je soms ook een vorm van appie happie gevonden.
    Met je Barnies....

    Ma weet niet wat ze hoort dat je zoooveel slaapt.

    Lief dat ze je mee hadden gevraagd om te gaan fietsen.

    Geen last meer van de muggen? Of vinden ze je nog steeds lekker ;-)

    Ze hadden noodweer opgegveven, maar hier in de city viel het gelukkig mee.
    Wel lekker weer even een beetje afgekoeld.

    Je zit er alweer bijna een week... gaat snel.
    Volgende week leuk naar de kindjes.

    Ik spreek je nog.

    Liefs xx van je kleine zusje

  • 14 Juli 2010 - 20:11

    Evelien:

    Hey Cock,

    We zijn weer terug, dus heb net op mijn gemak je verslagen van de hele week gelezen,leuk hoor! Nog geen foto's gemaakt of nog geen tijd gehad om ze te plaatsen? Volgens mij voel jij je beter op je gemak in een zwembad dan op een fiets. Weet je trouwens wel hoe je er op moet stappen?? Met die spaanse lessen komt het wel goed, maar je bent ondertussen ook een jaartje ouder geworden en dan gaat alles wat trager, hebben meer mensen last van...

    Groete, geniet ervan en houd ons op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 32212

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: