Weekend - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

12 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Zaterdag 10 juli

Om kwart over 4 in de morgen wakker geworden met in de veronderstelling dat het kwart over 5 was. Naar beneden gegaan deuren open en gaan twijfelen of het daadwerkelijk kwart over 5 was, niet dus. Wel opgebleven, verslag van gister gemaakt poos lekker in de bank gelegen en toen gaan douchen. Richting de stad gewandeld, geld gepind en ik wilde jullie wel even laten weten dat ik veilig over was. Mijn stamkroeg opgezocht bakje cappuccino besteld, de jongen achter de kassa herkende me van vorig jaar, maar helaas de pc weigerde dienst. Betaald en een internetcafé opgezocht en een kort bericht voor jullie gemaakt. Naar de winkel gewandeld boodschappen gedaan en helaas begon het op de terugweg te regenen. Weer aangekomen bij mijn appartement meer nat van het zweet dan van de regen boodschappen opgeruimd en weer lekker in de relaxbank gaan liggen. Jongens jongens wat heb ik geslapen ik werd wakker om 2 uur hier in de middag en was gans in de veronderstelling dat het al 5 uur in de middag was. Me snel aangetrokken en dacht ga bij Gerco en Marlies warme hap eten want het was tenslotte avond dacht ik….. Nog eens op die wekker gekeken en het was pas rond de klok van 2, hoe bedoel je last van jetlag.
Naar de stad getogen en wat gegeten bij het Garden Café en zowaar daar doet mijn pc het wel, goed dat ik het weet, maar helaas die tent sluit om 3 uur al. Ik ging betalen en de man achter de kassa vroeg waar ik vandaan kwam, ik zei Nederland en dan kunnen jullie wel raden wat hij zei. O morgen de grote dag voor jullie het voetbal is dus hier ook geheel doorgedrongen. Ik had nog wel dorst dus ben naar mijn stamkroeg gegaan en heb wat te drinken besteld en zowaar nu doet mijn pc het wel. Even gebeld met mams en zei verteld me dat het noodweer is in Nederland ik had er al wat van gelezen op internet, das niet grappig. Nog een poosje op internet gesurft en toen vertrokken richting Gerco en Marlies. Marlies was de eerste die me zag, haar begroet en de tent zat lekker vol en ze was druk, naar boven gegaan en Guilio herkende me ook gelijk evenals ben zijn naam even kwijt noem hem voor het gemak Piet. Even gekletst en toen een tafel opgezocht om lekker te gaan eten. Deze keer gekozen voor de nasi goreng die was echt super! Ondertussen had Gerco me ook opgemerkt en kwam tussen alle drukte door even met me kletsen, was super gezellig. Ik merkte dat ik toch nog wel moe was en heb om 21:00 uur (ja ja jullie lezen het goed) de taxi aangehouden en lag om 21:05 uur in mijn bank te pitten tot 23:00 uur en heb toen snel de slaapzolder beklommen om daar weer verder te gaan.

Goede nacht.

Zondag 11 juli

Na een redelijke nacht om half 7 naar beneden gegaan, gedoucht en een bakje cappuccino gemaakt met een dikke plak Peijenburg die ik meegenomen had vanuit Nederland, de yoghurt heb ik ook al gekocht maar het fruit nog niet en yoghurt met niks ga je zo zuur van kijken dus daar begin ik niet aan. Rond kwart voor 8 richting de stad gegaan en een tijd gecontact met lieve Nederlanders in Nederland. Om 11 uur naar de Kathedraal midden op het plein gegaan en wederom genoten van de mooie muziek. Er stond een jongen achter in de kerk en die riep me. Hij zei je kunt hier de toren beklimmen en dan heb je mooi uitzicht over Granada, dat heb ik gedaan en hij inderdaad gelijk, mooi was dat. ‘s Middags een hele poos siësta gehouden in mijn relaxbank en ‘s avonds samen met Gerco en Marlies een hapje gegeten en een poos zitten kletsen. Flinke hoosbui en een beetje onweer gehad. Helaas viel de stroom ook uit maar naar een tijdje was dat er weer. Ik wilde gaan tanden poetsen maar had geen water. In het appartement van Cor kan ik als het water er is gewoon het water drinken, maar ik vind dat meer voor de bloemetjes en had dus ook geen flessen water gekocht. Ik had gelukkig nog iets water in de pan staan dus kon gewoon mijn tanden poetsen om vervolgens om half 12 wéér gaan slapen, het lijkt net of ik niet anders doe, maar het is ondanks dat het in Nederland ook warm was/is het best wel even omschakelen.

Hasta luego.

  • 12 Juli 2010 - 13:51

    JanM:

    Je bent weer op een plek waar je met liefde kunt werken, een gulle glimlach kunt weggeven en van het hoogste wonder kunt delen. Gods Zegen daarin gewenst

  • 12 Juli 2010 - 14:19

    Marianne:

    Hola guapa,
    Euhhhhh zal ik een horloge opsturen met de juiste tijd hahaha....

    Het klinkt allemaal weer super.. en leuk dat je alle bekenden alweer hebt opgezocht!

    Abraso y beso
    Marianne

  • 12 Juli 2010 - 14:28

    Margreet :

    Hey Cora,
    Leuk om je verslagen weer te lezen. Veel succes maar weer en hou je taai! (maar da's aan jou wel toevertrouwd.
    groetjes

  • 12 Juli 2010 - 17:00

    Zusje:

    Ha meid,

    Wat gezellig je verhalen weer.

    Qua slapen gaat het je geloof ik beter af dan vorig jaar he! Beter...

    Wat leuk dat je gezelschap had met eten.

    Enne... hoe is het met je Spaanse les?

    Te quiero. Disfrute. Gran beso

  • 12 Juli 2010 - 20:37

    Ria:

    Hey Cora, zo te lezen ben je er alweer helemaal thuis. Geniet ervan! Groetjes Ria

  • 13 Juli 2010 - 09:33

    Sijanne:

    zo zo
    jij heb al veel gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 32232

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: