Rustig weekend (d8 ik) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Rustig weekend (d8 ik) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Rustig weekend (d8 ik)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

12 Augustus 2009 | Nicaragua, Granada

08-08-2009

Tot 8:15 uur op bed gelegen ja,ja jullie lezen het goed. Heel rustig aan het al zo bekende ochtendritueel uitgevoerd en toen om 10:15 uur naar mijn stamkroeg gewandeld, omdat me zuster uut Doornspiek als het goed de voetjes weer aan de vloer heeft. Getracht. of ze thuis is door te bellen en zowaar ze is er, ze was zo blij mijn stem weer te horen J. Gemaild met andere bekende Nederlanders. Inmiddels waren er al een paar uurtjes verstreken en was het al weer tijd om te eten, ander tentje opgezocht en gesmikkeld. Voor de slanke lijn hoef je hier niet heen te gaan….

Ik had voornemens om te gaan zwemmen, maar daarvoor hoefde in inmiddels niet meer naar het zwembad want het goot en onweerde inmiddels behoorlijk. Geschuild onder een luifel met heel veel Nicaraguaanse mensen. Het onweer en de regen werden wat minder en iedereen begon weer zijn of haar weegs te gaan. Ik me ook maar weer in de benen gehesen. Weer bij mijn stamkroeg aangegaan want daar loopt een project van blinde mensen en zij geven massages. Ik dacht de boel zal al wel los zijn maar zulke projecten moet je steunen, dus ik me aangemeld. Ik werd door de caissière naar de blinde man gebracht en die dacht die domme toerist zal ik eens flink te grazen nemen volgens mij, hij deed flink zijn best. Na de tijd waren mijn rug, nek, armen en vingers (verder aan mijn lijf geen polonaise) net zo soepel, ik kon nu makkelijk honderd baantjes zwemmen ;-). Ben naar het zwembad gegaan heb heerlijk gezwommen soms was het droog en soms regende het., maar ook dat mag de druk niet pretten.

Om 17:30 uur naar mijn huis gegaan en toen ik binnenkwam had ik twee hele leuke verassingen. De hond van de huisbaas zat boven aan de trap te grommen, tja wat doe je dan het is namelijk geen teckel…… Teruggelopen om te kijken of de huisbaas in zijn restaurant aan het werk was, maar ik trof het niet het zou nog wel even duren voordat hij kwam. Ik had de keus tussen twee slechten ongedoucht wat gaan eten of zien dat die hond stopt met grommen en mij er rustig langs gaat. Ik al mijn moed bij elkaar geschraapt en weer richting mijn huis gegaan in de hoop dat de huisbaas gemerkt had dat zijn hond niet in huis was en dat hij was gaan kijken waar of deze was. Dit was echter valse hoop want ik draai de deur weer open en daar zit Wodan nog steeds en hij begon ook weer te grommen. Ik dacht ga maar blaffen want ze zeggen altijd blaffende honden bijten niet, dus als hij dat nu doet, probleem opgelost.
Poosje tegen hem aangepraat en hij begon te kwispelen ik dacht dat is 1-0 voor mij maar helaas was dat voor korte duur toen ik een stap op de eerste trede zette veranderde het kwispelen weer in grommen. Maar weer getracht mijn lieve stemmetje op te zetten en gepraat maar wel gedacht ik ga wel naar boven, het is mijn huis! Treden beklommen en toen ik oog in oog met hem stond koos hij eieren voor zijn geld, liep langs me heen en ging beneden aan de trap zitten. Ik liep twee stappen en hij had een cadeautje voor me achtergelaten…………….

Poosje gerelaxt, gedoucht, gekletst met de huisbaas, want hij kwam cadeautje twee opruimen en om 20:30 uur Nuestro Mundo het restaurant van Gerco en Marlies (NL) weer met een bezoek vereerd. Heerlijk gegeten die tent is echt super. Na het eten weer een tijdje met ze zitten kletsen en vroeg naar huis gegaan.

09-08-2009

Vandaag 8:45 uur van de slaapzolder gekomen, zou ik dan tegen de tijd dat ik weer bijna naar Nederland ga het ritme te pakken hebben, je zou het bijna gaan geloven, maar goed wat doe je eraan? Ochtendritueel op mijn gemak uitgevoerd en waar naar de Rooms Katholieke kerk gegaan, voor de muziek deze klinkt nog steeds heel goed. Kleine drie kwartier aanwezig geweest en toen vanaf 12:00 uur gerelaxt, volgens mij heb ben ik nog nooit zo relaxt van een vakantie terug gekomen ;-).

Om 16:00 uur zouden ze met stieren door de stad rennen, had ik gehoord van Gerco en Marlies en dat zou een heel groot spektakel moeten zijn. Ik nog gevraagd zetten ze dan de boel af met hekken? Hekken, wat zijn dat nee hoor ze lopen gewoon los op straat er rennen”van hot naar haar omdat de mensen het stoer vinden om zo’n dier gestrest te maken kreeg ik als antwoord. iets voor 16:00 uur hoor ik een hoop kabaal in de straat, ik kijk op het balkon wat er aan de hand is. Loopt daar een megastier bij me in de straat met een groot aantal cowboys erachteraan. Ik de wandelschoenen aangetogen en dacht werp even een blik in de stad. Ik deed de benedendeur in het slot en daar was de stier al weer, ik snel de deur dicht. Even gewacht tot het dier weg was en toen toch gegaan. Ik kwam aan op de hoek van de straat daar waar de route van de stieren langs kwam en de buurman waarschuwde en zei, wacht nog maar even het is nog niet geheel veilig. Hij had het nauwelijks gezegd en inderdaad daar kwam er nog één. Toch naar de stad gewandeld en aangekomen in het park was het daar één grote happening. Hele gezinnen van klein tot groot waren ook uit andere plaatsen gekomen om dit festijn mee te maken. Ik had een veilige plek achter een auto opgezocht en kon vanaf daar het gebeuren aanschouwen. Echt ongeloveloos het dier is helemaal gestrest, heeft mega horens en rent als een kip zonder kop groepen mensen achterna en mensen weten niet waar ze blijven moeten, levensgevaarlijk!!!

Ik dacht dat de grootste show voorbij was had een andere plek gekozen, bij de politieauto en een grote vrachtauto, die stoten zo nog niet meteen in elkaar. De politieman zegt tegen me als rt een stier aan komt onder de vrachtauto duiken. Wees niet bang ik red mijn vege lijf. Nog een poosje dit rare schouwspel aanschouwt en daarna nog een poosje met Gerco en Marlies gepraat. Zij hadden het heel goed allemaal kunnen zien vanaf de balkon van hun toptent! Marlies vond het griezelig en ik ook, heb een vrouw afgevoerd zien worden omdat de rikktik ermee gestopt was en een jongen had zijn broek roodgekleurd van het bloed. Is toch niet leuk meer?

Op tijd het mandje opgezocht want morgen om 8:00 uur mag ik weer op audiëntie bij de Spaanse School.


  • 12 Augustus 2009 - 16:09

    Jacqueline:

    Ha Cora,

    Nog een paar dagen en dan is je grote avontuur weer verbij.
    Je zult bij thuiskomst wel veel te vertellen hebben.
    Ben dan ook erg benieuwd naar je verhalen en niet te vergeten de foto's

    Ik wens je al vast een goede reis en hoop je snel te spreken.

    Groetjes Jacqueline

  • 12 Augustus 2009 - 18:02

    Zussie:

    Ha lieve, geweldige, ondernemende zus,

    Zoo wat een verhalen weer, leuk!!!

    Je hebt weer veel dingen meegemaakt zeg ik!

    Maarre...lekker hoor zo'n massage igv goedkoper dan bij de Zwaluwhoeve, ha ha.

    Gatsem die hond, kan die zo bij je in huis. Vies beest. Hij kan beter elders zijn hoop laten varen, maar niet in "jouw" huissie. Want die hoop heb jij nog geen enkele keer laten varen ;-)

    Dat ze daar ook aan die "sporten" doen, wel grappig om naar te kijken, maar wel eng!! Enne dat vanuit je achterdeurtje, tis toch net een film.

    Wij bellen nog snel en mailen zeker....

    Geniet nog maar eventjes... nog twee daggies en dan gaat de grote reis richting hause weer aanvangen.

    xxx hvje, liefs


  • 12 Augustus 2009 - 19:14

    Mientie:

    Ha Cora,
    Hoe ist daar in Nicaragua? Ik dacht kzalles vragen hoe het met je is, ik kreeg deze link door van Evelien naturlich! En tleek me wel gzllig om een reactie te gaan plaatsen;) En is het mooi daar? Ik zie dat je ook al gauw de koffers weer moet inpakken! Alvast een goede reis! En misschien ziek je nog wel een xtje bij Evelien?? (was vandaag voort laatst bij de rooie drees) snik...snik...
    Groetjes Hermina (collega Evelien)

  • 12 Augustus 2009 - 21:21

    Evelien:

    Hoi Cockie,

    Kzal toch nog maar even een reactie plaatsen, nu kan het nog en ik kan natuurlijk niet achterblijven bij Mientien.
    Je hebt onderhand wel kennis gemaakt met allerlei dieren in soorten en maten, binnens-en buitenshuis! Tis nu wel echt aftellen hoor, voor jou jammer maar het lijkt mij best leuk om al je verhalen te horen ipv te lezen, hoewel ik dat ook heel leuk vind. En uiteraard je foto's te bekijken, want daar zul je er ook wel een paar van hebben denk ik zo maar!?
    Alvast een hele goeie reis en tot ziens in Olanda.

    Groet van mij.

  • 13 Augustus 2009 - 17:48

    Willy:

    Leuk al die verhalen. Maar die hond dat zou'k ook niet zo gezellig vinden.
    Nou het is nu echt aftellen.
    groeten onzes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 32233

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: