Verslag van 3 dagen San Juan Del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Verslag van 3 dagen San Juan Del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Verslag van 3 dagen San Juan Del Sur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

04 Augustus 2009 | Nicaragua, San Juan del Sur

01-08-2009

Weer vroeg opgestaan, fruitontbijt genomen en richting de stad gewandeld. Vandaag was de dag dat Roos en ik naar San Juan Del Sur zouden vertrekken, maar ik moest nog even wat dingetjes regelen.
Spaanse lessen afzeggen, want we gaan pas Dinsdag terug naar Granada en de koffer inpakken.
7:00 uur zat ik weer in de stad, naar de Spaanse school gewandeld, maar die was nog niet open. Koffie gedronken in mijn stamkroeg , mails verzonden en gebeld met mijn held in Elspeet.
8:00 uur weer terug gegaan, laatste dingentjes in de koffer gedrukt en vertrokken, we hadden namelijk afgesproken om op een centraal punt in de stad elkaar om 8:50 uur op te wachten. Toen ik in de stad aankwam was Roos er al en toen zijn we samen naar het busstation gewandeld. Roos heeft onderweg nog een flesje cola gekocht in de supermarkt. Hier zijn ze al net zo dol als in Nederland op Zaterdag het duurde me toch een tijd voordat ze af mocht rekenen. Weer verder gewandeld en we stonden even te twijfelen of we rechts of linksaf moesten. Stopt er een taxichauffeur en zegt als jullie het busstation zoeken dan moet je linksaf. Met dat die man dat gezegd heeft komt er een andere man aan en die loopt met ons mee naar het busstation en wijst ons de juiste bus. De bus zou om 9:30 uur vertrekken en dat ging ook echt gebeuren. In de bus stond een man te preken en te bidden, of er iemand luisterde weet ik niet maar hij meende het wel heel serieus en schaamde zich voor niets en niemand. In Ribas aangekomen na bijna 1,5 uur moesten we overstappen. Er kwamen een aantal mannen de bus in en vroegen ons waar we heen moesten. Iedereen wilde zien dat ze ons in hun taxi kregen. Wij even stukje weg gelopen rustig overlegt wat we doen zouden en toen kwam er een jongen en een man naar ons toen hij kon ons met de taxi naar San Juan Del Sur brengen voor USD 10,-, hebben we gedaan. De man had verschillende cd’s bij hem en vroeg ons welke we wilden horen. Aangekomen in San Juan Del Sur de taxichauffeur betaald en opzoek gegaan naar een slaapplaats. Deze was heel snel gevonden we liepen een hostel binnen vroegen of we de kamer mochten zien, hoorden de prijs en besloten het meteen te doen. De kamer is niet luxe maar er staan twee tweepersoonsbedden er is een douche en een toilet en meer heb je niet nodig. We moeten 50 meter lopen en kunnen zwemmen in de oceaan. Eerst even wat gegeten poosje gezwommen en aan het strand gelegen en toen op onderzoek uitgegaan. We kwamen terecht bij het “VVV” en daar stonden de activiteiten die we hier zouden kunnen ondernemen.
We hadden een top drie samengesteld die bestond uit: paardrijden op het strand, turtels spotten en naar een ander bounty strand. Turtels spotten was geen zekerheid voor omdat de maan momenteel nog niet goed stond dus we kozen voor het paardrijden, we gingen met zijn 5 en (Jo, een Amerikaan, Crisanto de baas van het VVV, Adriana, dochtertje van 5 van Crisanto, Roos en ik) aangekomen na een redelijk lange rit door de bush bush in de auto van Crisanto bij de farm aangekomen. Hier moesten we even wachten want er waren nog maar 3 paarden en we hadden er 4 nodig. Nadat ze allemaal aanwezig waren konden we onderleiding van een Domir vertrekken. Crisanto liep voor het paard van zijn dochter. Een heel stuk hebben we gereden door de bush bush en daar zagen we apen, hele mooie vlinders, vogels, krabben met de kleuren paars en oranje , heel bijzonder. Aangekomen op een hoger punt moesten we van de paarden af en konden wij van het uitzicht genieten en de paarden even rusten. Later weer terug gereden en kwamen we uit op het strand, daar was geen mens en het was daar zo mooi, golven van 1,5-2 meter die op de kust beuken geen mens verder om je heen en dan 1 pk onder je. Roos en ik waren al een stukje het strand opgereden toen Crisanto ons ineens terug riep, wij dachten er is paniek in de tent en we moeten terug komen, maar niets was minder waar. Crisanto had een schildpad gezien en dat wilde hij met ons delen, wat was dat gaaf zeg. Die schildpad was aan het eieren leggen. Toen ze klaar was maakte ze zelf het gat waar de eieren in lagen dicht en vertrok ze richting de zee, zo ongeloveloos mooi was dit om mee te maken kan ik niet beschrijven moeten jullie zien op de foto’s. Het was zelfs mazzel dat we deze zagen want Crisanto organiseert ook turtle trips maar momenteel staat de maan nog niet goed en zien ze ze niet. Ik zeg maar weer geluk is bij de dommen, wat dat betreft had ik nog wel meer geluk mogen hebben ;-)
Nog even het water in geweest en toen de horse weer beklommen om de terugtocht verder af te maken. Kwam Roos erachter dat ze haar zonnebril kwijt was, tas op de kop, overal kijken maar geen zonnebril. Domir gaat nog eenmaal met zijn hand door het zand en hij heeft de zonnebril, Roos kan hem wel zoenen. Weer terug gereden en aangekomen bij de farm stond er een heerlijke maaltijd bestaande uit een kippenpoot met rijst, salade, groenten en drinken klaar, verrukkelijk. Terug met de auto van Crisanto naar San Juan Del Sur, nog een film over schildpadden bekeken bij Crisanto. Stond Roos een t-shirt te kopen in een winkeltje zag ik Andrea, waar we dus vorige week in Granada afscheid van genomen hadden lopen. Roos haar roepen, hebben we gezellig nog wat met haar en drie andere Amerikanen nog wat gegeten en gedronken en toen maar eens ons bedje opgezocht.

02-08-2009
Beetje langs het strand gewandeld, spelletje gedaan en uitgerust.

03-08-2009

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we in de oceaan wilde zwemmen. Om 7:00 uur zaten wij in het water met de golven van 1,5 meter wat genieten zeg. Uurtje gezwommen, gedoucht en toen op naar het ontbijt, dit hebben we genomen bij die tent die ook die overheerlijke nachos had. Roos had Fruit maar dat was niet het je van het. Ik had een gebakken ei met twee boterhammen en één of ander goedje met paprika, chili en tomaat erover, was heerlijk.

9:45 vertrokken naar het Pelican Eyes Resort, moeten jullie als jullie tijd hebben even kijken op www.peidrasyolas.com. Roos had gehoord dat je daar op Maandagmorgen, Woensdagmorgen en Vrijdagmorgen mee mocht doen met de aqua aerobics les en dat je dan daar de hele dag mocht blijven. Dit zou om 10 uur beginnen, wij haasten en moesten 250 treden naar boven voordat we bij het zwembad waren. Roos liep een eindje voor me en ik hoorde al oh, oh, oh, ik aangekomen met de tong op de slippers deed precies hetzelfde, daarboven hadden we gigantisch mooi uitzicht op de oceaan. Roos snel in het water gesprongen want de les was al begonnen en ik een toilet opgezocht om me om te kleden. Snel weer terug gegaan en meegedaan met de les, was ook heel leuk.
Na de les een heerlijke relaxdag gehouden, beetje gezwommen, geslapen, muziek geluisterd, super lekker gegeten, gedronken en verder helemaal nix. Om 17:30 uur de voettocht naar beneden weer aangevangen.
Gedoucht ook al hadden we de ganse dag in het water gelegen en toen 50 meter gelopen en op het strand nachos gegeten. Om 21:45 uur weer terug gegaan en gaan maffen ik rolde bijna om van de slaap, je kunt beter een dag hard werken ;-).

• 04 Augustus 2009 - 21:54

Evelien:

Haloa,

Wat kun jij schrijven zeg. Als je nu nog eens van baan wilt veranderen kun je altijd nog journalist worden. Blijf je daar wonen, want je kunt dan gewoon mailen! Zwemmen in de oceaan is weer eens wat anders dan baantjes trekken in Nunspeet of Putten. Vraag je even de recepten van al die lekkere gerechten? Mag je hier een keer, of paar keer, komen koken, kunnen wij het ook eens proeven. De tijd gaat wel snel voorbij als je zoveel onderneemt. Maar je hebt groot gelijk, want moe worden van werken kun je wel weer als je terug bent.

Groeten van ons.

• 05 Augustus 2009 - 05:59

Wijnie:

Leuk weer om alles te lezen!

groetjes wijnie

• 05 Augustus 2009 - 18:35

Marjorie:

Ha die Cora,

Heb weer veel verhalen gelezen, in plaats van een boek! Erg leuk allemaal, dat jij niet ziek bent geworden van al dat eten daar. Maar jij kunt wel wat hebben, toch is een frikandel ook wel lekker. Hou je taai en gedraag je netjes. Adios!
    Marjorie

• 06 Augustus 2009 - 22:35

Zusje:

Hee meis,

Wat een verhalen hee, gaaf hoor. Ik reageer ff kort, want mijn time is on.. heb niet meer centjes ha ha ha.

dikke xxxxxxxxx