Mixdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Mixdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Mixdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

31 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

29-07-2009

Vandaag 7:15 uur de deur uitgegaan naar het huis van Roos, want daar had ik mijn fruitontbijt in de koelkast laten staan. Hier aangekomen dit opgepeuzeld en meteen mijn mail bekeken. 8:15 uur weer de kuierlatten richting Los Pipitos genomen. Daar aangekomen was Kevin (Bart de Graaf) degene die me het eerst in de smiezen kreeg en deed het hek voor me open. De knuffelceremonie begon weer. Van Natalie kreeg ik een zout koekje, ze zal wel gedacht hebben, zorgen dat we het vochtgehalte een beetje op peil houden, want ik was alweer peentjes aan het zweten

Alberto kwam trots aanlopen met zijn zaaibakje, er zat namelijk een plantje van de pompoen in, hij was zo trots als een pauw en glom van oor tot oor en natuurlijk moest er even een foto van gemaakt worden. Meegeholpen in de klas van Natatlie en Melissa onder andere met schrijven en kleuren. Ook heb ik meegekeken in de 2e klas zeg maar, de klas van Alberto ze hebben hier 3 klassen. Chiola heb ik geholpen met schrijven, zij heeft het al aardig in de smiezen, ze vindt het alleen een beetje lastig de letters die voorgeschreven zijn door de lerares op de juiste volgorde over te schrijven maar verder gaat het prima. Ik zat naast Fernando (niet die pas gevallen is, maar er zijn hier meer hondjes die fikkie heten) en hij was bezig om met blauw crêpepapier een aantal letters op te vullen. Later ging hij tekenen, hij tekende eerst een groot hart en ging toen aan zijn lerares vragen hoe hij bepaalde dingen moest schrijven. Eerst zei hij zelf hoe hij dacht dat het moest en dan vroeg hij het aan de lerares of aan mij, maar ik wist ook niet alles…….. Ik had ook een tekening gemaakt en Chiola vroeg of zij hem hebben mocht, tuurlijk mag dat, ze vroeg me wel even of ik mijn naam erop wilde zetten. De tekening ging met de grootste zorg voor in de map. In de pauzes balspelletje gedaan met Kevin, Chiola, Alberto en het doof stomme meisje.

Ook vandaag weer muziek gemaakt. Zat aan de zijlijn mee te kijken en had de zonnebril nog in mijn haar staan en het was maar even of die kleine grijpvingers van Natalie had deze te pakken. Gelukkig was het niet een Prada zonnebril (heb ik niet eens ) want ze draaide bijna de poot uit de kom.

Natalie had blijkbaar niet zoveel zin in muziek maken want ze kroop lekker bij me op schoot en had zo iets van jullie bekijken het maar lekker met je muziek. Ik zit hier goed en wacht tot 12:00 uur en dan staat Ma me weer op te wachten en ga ik naar huis. Klopte inderdaad Ma was er weer keurig op tijd.

De overige kinderen gingen weer gezamenlijk de maaltijd gebruiken. Ik weer richting het huis van Roos gewandeld want daar stond de rest van mijn fruitvoorraad nog. Had namelijk Dinsdag het fruit gekocht en gevraagd om 2 sinaasappels maar ik kreeg twee zakken. Ik dacht neem maar mee, ze komen wel op en het kost hier heel weinig. Leve de vrouw (kan volgens mij geen man geweest zijn) die de teva’s uitvond want op die dingen kun je volgens mij wel een week lang wandelen zonder dat je zere voeten krijgt. Bij het huis van Roos de computer aangeslingerd , want daar is het gratis internetten ik blijf Nederlander hé? Was Marianne online, tijdje gezellig zitten kletsen en daarna richting het zwembad gegaan, het abonnement moet er ook nog uit. Stefan een Charlotte waren er ook, zij hadden nog een hele goede tip met betrekking tot een supermarkt waar alles te koop zou zijn. Om 17:00 die maar eens opgezocht en inderdaad ze hadden geen woord teveel gezegd. Het was net of je in de supermarkt liep die ze in Nederland ook hebben.

Aardig inkopen gedaan zoals yoghurt, cornflakes, bananen en frisdrank. Omdat brood ‘s morgens niet mijn ding is was ik helemaal in mijn nopjes met mijn yoghurt (ben nog een beetje een papkindje).

Weer terug gewandeld en bij Roos langs gegaan met de vraag of het nog bonte avond was, want Coerd en Stijn zouden morgen weer verder reizen. Zeker was het nog bonte avond, ze hadden om 20:30 uur afgesproken in de stad met Alexandra, Amanda, Marjan en het andere meisje uit Canada. Ik zeg ok maar ik ben er niet om 20:30 uur ga eerst even lekker douchen en haast me nergens voor jullie zien me wel verschijnen. Heerlijk gedoucht en een flinke bak yoghurt met banaan en cornflakes gegeten, was ook fijn. 20:45 uur was ik in de stad, gezellig gekletst, cola gedronken en Coerd heeft me aan het eind van de avond veilig thuis gebracht.

De slaapzolder beklommen want ik was best moei.

Tot marregge.

  • 01 Augustus 2009 - 06:54

    Jacqueline:

    Ha Cora,

    Volgens mij begin je je draai daar aardig te vinden, leuk zeg dat je dagelijks je belevenissen op schrijft.
    Ik kijk er elke keer weer naar uit om ze te lezen.
    lachen zeg hoe de kinderen elke keer weer met je om gaan super toch.

    Groetjes Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 32239

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: