Eten, drinken, reizen - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu Eten, drinken, reizen - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu

Eten, drinken, reizen

Blijf op de hoogte en volg Cora

17 Augustus 2022 | Costa Rica, Sarapiquí

10 Augustus

Omdat we gisteravond laat naar bed gegaan waren mochten we vandaag uitslapen. We werden gewekt door onweer en keihard regen, maar we lagen droog en in een prima onderkomen. Het ontbijt was weer top, de reisleider had gekeken of de boot ons eerder op kon halen, dat kon dus we konden eerder weer naar de bus, het regende al een stuk minder hard. Alles weer in de boot en gaan. Na een klein stukje varen konden de zeilen van de zijkant weer omhoog het was weer droog. Wij met z’n allen weer in de bus en nu op weg naar Sarapiqui, na een flinke reis en onderweg een lunch komen we daar in de middag aan. Wij slingeren onze koffers op de kamer en gaan het dorpje in, we zijn weer in de bewoonde wereld, best fijn weer mensen om je heen. We doen wat inkopen en gaan daarna met een bakje koffie op het muurtje in de zon zitten, maar dat zonnetje is net wat te pittig dus met een paar minuten zoeken wij net als de locals de schaduw op, ze lachen wat naar ons, maar ondertussen denken ze vast domme toeristen. We zitten er al een tijdje en ineens komt er een oud krom mannetje aan, hij probeert met ons te praten, maar welk dialect hij spreekt ik weet het niet, wel weet u dat hij ons niet verstaat en wij hem niet, hij lacht wat, wij lachen veel, tenslotte druipt hij af, zonder geld, want we begrepen wel dat het hem daar om te doen was. We kijken onze ogen uit, want er raadt van alles door de straat, het meest bizarre is wel de mtb met daarop een zelf gefabriceerd een motor. Aan het eind van de middag terug naar onze kamer, douchen en met de groep in het hotel eten, weer lekker gegeten! En ja weer op tijd naar dromenland.

11 Augustus

Weer op tijd gewekt door de wekker, kijk ik naast me in bed zie ik een heel spoor van mieren, in de nacht had ik al wel wat gevoeld, maar dacht dat is verbeelding, alles is hier met gemak wat ‘goor’ dus niet piepen, maar mijn verbeelding was toch juist, blij dat ik die wetenschap in de nacht nog niet had. Als een speer dat bed uit en uiteraard douchen, pff wat is zo’n douche dan fijn, maar de hele tijd had ik nog wel het gevoel dat alles kriebelde, brrr. Afijn daar zijn we ook weer over heen gekomen. We gingen weer in de bus en nu op weg naar La Fortuna. Rond de middag kwamen we daar aan. We zouden in de middag naar de warm waterbaden gaan, eerst hadden we bij het hotel waar de baden waren een overheerlijke lunch,sterker nog het was een compleet drie gangen diner, maar goed we klagen niet eten lekker en denken later weer aan de sportschool, na de vakantie komt dat weer helemaal goed. Daarna gaan we lekker badderen, heerlijk zeg, maar sommige baden zijn gewoon té warm, als we niet uitkeken krompen we van de warmte. Op het laatst nog met de hele groep in 1 bad gezeten en daarna was het tijd om naar huis te gaan, inmiddels was de tropische bui weer losgebarsten dus we hadden net zo goed niet af kunnen drogen. Terug naar ons hotel met de bus, onderweg even gestopt bij de bakker voor een broodje want veel trek hadden we niet meer voor in de avond, twee heerlijke broodjes en een yoghurt aangeschaft en daar zouden we het wel mee kunnen redden. Bij ons hotel aangekomen weinig meer gedaan. Toen het tijd was om te eten haalden we onze broodjes voor het licht, maar de mieren waren ons voor geweest, er zat niet 1 mier maar het krioelde ervan, helaas het waren geen lekkere broodjes meer. We hebben ze in een zakje gedaan en met een slinger buiten op de stoep laten landen. Zaten we dan, alleen met onze yoghurt, maar we hadden al wel wat reserve opgebouwd dus daar de rest van de avond en nacht op geteerd er zijn er zat die het minder hebben.

12 augustus

Weer op tijd uit de veren, dat is heel normaal deze vakantie en zal ook niet veranderen. Prima geslapen en op naar het lekkere ontbijt. De groep ging een wandeling maken en wij gingen het stadje verkennen. Eerst wat inkopen gedaan en toen domweg op een steen gaan zitten en mensen kijken, zo fijn. Langs de kant van de weg staat een auto compleet volgeladen met planten, een aantal stonden op de stoeprand met een foeilelijke strik eromheen, dit waren de plantjes voor de Moederdag van aanstaande maandag. Toen op zoek naar een lekker bakje koffie en die hebben we gevonden, dit was de beste koffie die we tijdens onze reis drinken, ‘s middags de andere leden van de groep er op geattendeerd en velen zijn ons voorbeeld gevolgd en waren blij met onze tip. In de middag lekker bij het zwembad gezeten en in de avond in het stadje gegeten. De taxi bracht ons en we hadden een chauffeur met adhd, kon net als ons steenkolen Engels en bracht ons in vliegende vaart naar het gevraagde hotel, als we naar het hotel terug wilden konden we hem weer bellen. Eerst super lekker gegeten, ik zeg het nog maar een keer het eten is hier echt overheerlijk. Daarna onze adhd’er laten bellen en ja hij stond weer voor, bracht ons weer terug met vliegende vaart en honderdduizend praatjes veilig bij het hotel. Nog een drankje gedaan met groepsleden en toen weer op tijd de koffer in.