Meerdere dagen - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu Meerdere dagen - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu

Meerdere dagen

Blijf op de hoogte en volg Cora

08 Augustus 2022 | Costa Rica, Cahuita

6.00u op dat is zo ongeveer de standaard, het is echt nog frisjes op de kamer, maar als we naar buiten kijken zien we een strakblauwe lucht, top! We maken ons toilet en gaan kijken of de receptie al open is om onze openstaande schuld te kunnen voldoen, helaas 7 uur beginnen ze. De avond van ervoor hadden we al doorgegeven wat we wilden eten met het ontbijt dus dat ging mooi vlot allemaal. Om iets voor 8 uur in de bus en de weg met diverse uitdagingen weer terug. We gingen onderweg naar de kathedraal in Santo Domingo de Heredia daar even wat rondgelopen en toen weer door in de bus. Gestopt om een lunch te kopen en toen door naar het park met archeologische opgravingen, daar ook weer wat rondgelopen en voor de bui waren wij weer terug bij de bus, anderen kwamen als verzopen katten terug. Weer een poosje in de bus en toen waren we bij ons hotel, de kamer is niet groot maar prima, we besluiten bij het hotel te eten en liggen om 21.30u op bed.

6.00u op, dit ritme werkt inmiddels prima, het slaap ritme schort het nog wat aan maar dat is niet het ergste. Wij weer op naar het ontbijt we hadden gezien dat het vanaf 6.30u kon dus we zaten om iets voor 7’en aan tafel. Nee nee we ontbijten om 7.30u zegt de mevrouw die hoogstwaarschijnlijk de eieren voor ons zal gaan bakken, wij nog aangeven dat we op het bord gezien hebben dat het kon vanaf 6.30u. Jaja dat was juist, maar onzereisleider had gezegd dat we er om 7.30u zouden zijn dus vandaar. We mochten al wel koffie pakken, dus dat maar vast gedaan, zaten we dan. Toen maar even de omgeving verkend waar we zaten en ommetje gemaakt, onderweg kwamen we langs meerdere bakkers en 1 zag er super goed uit, dus we hadden verzonnen om daar vanmiddag een taartje te gaan eten. Om iets voor half 8 waren we klaar met onze wandeltocht en zijn we naar het hotel gegaan voor het ontbijt, het was weer een lekker stevig ontbijt, dat hadden we ook nodig want we gingen vandaag raften! Met een busje werden we naar de plek gebracht waar de boten aan de rivier lagen, het enige wat mee mocht was een fles water en of zonnebrand. Nadat we het zwemvest en de helm gekregen hadden werden we nog voorzien van de nodige veiligheidsinstructies konden we aan boord. Na een tijd peddelen en diverse keren water over ons heen gehad te hebben ging onze boot op de kant als tafel, stopten alle andere boten ook en hadden we een pauze moment voor een fruithapje. Heerlijk verse meloen en ananas, ter plekke klaar gemaakt door de gidsen. Na ons fruithapje weer verder peddelen, met een spectaculaire afsluiting, ik vertel daar meer over als ik thuis ben, want anders wordt het verhaal veel te lang. Toen we weer op de kant stonden konden we lekker douchen en kregen we een heerlijke lunch, met rijst, kippenpoten en een salade, pieuw dat was lekker naar zo’n tocht van hard werken. Daarna weer in het busje terug naar de stad. Daar aangekomen naar de winkels gegaan voor boodschappen en afgesloten bij de bakker met een overheerlijk gebakje, het was bijna net zo goed als Maassen. Daarna terug naar het hotel, gerelaxt, gekletst met reisgenoten en de avond afgesloten met een lekker bord patat.

Op tijd op gestaan want we moesten naar de kust. Onderweg gestopt bij de bri bri indianen en zij zouden ons laten zien hoe ze cacao maken. Toen we aankwamen moesten we eerst onze handen wassen want we kregen een lunch, deze lunch zat in een bananenblad. Mw. liet eerst zien hoe zij zo’n blad vouwden. Ze gebruiken dit voor eten en o.a. water drinken, heel leuk om te zien. Wij kregen weer rijst een kippenpoot en salade, maar geen bestek, zij doen dat elke dag zo, dus wij moeten het ook zo doen. Daarna krijgen we een rondleiding van meneer indiaan, hij laat ons diverse pijlen zien waar ze vroeger mee jaagden op de dieren. Daarna nam hij ons mij de jungle in achter zijn huis, liet diverse schitterende dingen uit de natuur zien en toen ook de gifkikkers, prachtig die kleine felle springers. Tenslotte liet mw. indiaan en haar assistent zien hoe ze van cacao maken, dat is een heel proces en zal ik jullie niet mee vermoeien. Als afsluiter kregen we chocolade melk, het was prima te drinken. Hup weer in de bus naar ons volgende hotel, we kwamen dichter en dichter bij de kust van de oceaan, wow hier word ik vrolijk van en helemaal omdat we er twee nachten zullen zijn. We komen aan bij het hotel en die zit werkelijk pal aan de oceaan, als we op bed liggen horen we de golven, geweldig! In de avond bij het hotel op het stand gegeten, zitten we daar zien we mensen naar het randje lopen, dus ik ook maar even kijken waar zij naar turen, ik zie wel wat zwarts maar niet wat het is, dus ik ik mijn steenkolen Engels vragen wat ze zien, maar ze kijken me heel dom aan zo van troela zie je dat dan niet, maar ze zeggen verder ook niks, dus ik nog ff turen, zie ik ineens 2 roggen een grote en een kleintje, wat mooi! Nog even gestaan en ineens komt er wat anders door de branding rennen, huh wat ja dat nou? Een wasbeer! Niet te geloven zeg, zo in de natuur. Nog even gezeten nog wat gelezen en weer op tijd de koffer in.

• 08 Augustus 2022 - 18:43

Willy:

Geweldig allemaal! Ik geniet elke keer weer van je verhalen.

• 08 Augustus 2022 - 21:29

Marianne:

Wat een avonturen! En wat goed dat je in de raft bent blijven zitten. Ik lag er naast en nam de halve boot mee.

• 08 Augustus 2022 - 21:30

Marianne:

En wat fijn dat je zo geniet van de flora en fauna. En het heerlijke eten!

• 09 Augustus 2022 - 20:44

Wilna:

Cock wat een super belevenissen. We beleven het leuk mee op deze manier