Relax en schildpad - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu Relax en schildpad - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu

Relax en schildpad

Blijf op de hoogte en volg Cora

11 Augustus 2022 | Costa Rica, Sarapiquí

8 Augustus

Vandaag een rustige dag, de groep gaat een flinke wandeling door het park maken, maar wij hebben besloten een relaxdag te houden. Lekker gelummeld bij het hotel even boodschappen gedaan en ons lekker laten masseren. Alle spiertjes weer lekker los. De eersten van de groep waren alweer terug, zij hadden veel dieren gezien, gezellig zitten kletsen en echt niet veel gedaan. ‘s avonds met de meesten gezellig bij het hotel gegeten, zaten we daar ineens een hoop lawaai in de struiken, bleek er een neusbeer in de boom te zitten, ineens liep hij over het strand, zo gaaf om te zien. En weer op tijd ons mandje in.

9 Augustus

Vandaag konden we uitslapen want het ontbijt was pas om 7.30u, dus dit keer de wekker om 6.30u. Prima geslapen, en wakker gemaakt door de brulaap,

Ik in mijn onnozelheid laat die vervelende hond eens stil zijn… Een douche genomen die helaas niet warm was, maar ons wel goed wakker maakte. Op naar het ontbijt, we kregen weer de bonen, toast, roerei en fruit, prima combi om de dag te starten. Na 4 uur in de bus gezeten te hebben, kwamen we aan bij de bootjes waarvan 1 ons naar Pachira lodge zal gaan brengen, na bijna een uurtje door de bush gevaren te hebben zette de boot ons aan land. Het is er schitterend, we moesten gister al opgeven of we met het middag programma mee wilden doen en wij hadden besloten om dat niet te doen, we hadden geen minuut spijt toen we het prachtige zwembad zagen, maar eerst mochten we even lunchen. Overheerlijke kip, met rijst of aardappelpuree, groeten, salade en een glas sap, kostelijk. Naar onze kamer de zwemkleding aangetogen en het park verkend, ineens een hoop geritsel in de struiken zit, daar ineens een mega leguaan, ik vermoed dat we gegild hebben. Toen naar het zwembad, daar hadden we de hele pool voor ons alleen, heerlijk. Paar baantjes getrokken en toen waren we wel weer afgekoeld, beetje zitten lezen, muziek luisteren en vooral relaxen, misschien denken jullie alweer relaxen, klopt we zijn geen 20 meer en verwerken alles op ons gemak whaha. We konden dineren vanaf 18.30u du wij waren ruimschoots aanwezig voor het buffet, weer was het heerlijk. Om 21.00u moesten we weer klaar staan, want we zouden naar de schildpadden op het strand. Het is hier al donker om die tijd dus het heeft wel iets, we stappen in de boot voor de overtocht naar de overkant, zijn we bijna zover om aan te meren roept er ineens iemand vanaf de kant, kijk, kijk een krokodil en ja hoor daar zwom hij echt. Van boord gegaan, uitleg gekregen en allemaal een poncho, omdat er zo duister mogelijk moeten zijn. We lopen met onze gids Kris kras door de heggen en de steggen en komen aan op het strand. Daar zijn al meer groepen en ze hebben er een soort van protocol voor hoe ze gaan kijken bij zo’n schildpad. Op een gegeven moment zijn wij aan de beurt, nog een laatste stukje door de struiken en we zijn op het strand. Daar zien we de schildpad liggen, het is een joekel, ze beschijnen haar met een infrarood lampje en we kunnen alles volgen, de eieren ploempen allemaal in het zand. Dan weer ff afstanden mag de andere groep kijken. Met dat we op het strand staan, begint het te onweren en te regenen. En niet een klein beetje, zo’n tropische regenbui van een hele avond, geen poncho, regenjas of wat dan ook kan daar wat aan tegenhouden, laarzen hadden we op dat moment wat aan gehad qua schoeisel, want we stonden allemaal te soppen in onze schoenen. Die gids vertelde rustig door terwijl de bliksem langs de hemel schoot en de regen met bakken naar beneden kwam. Wij het hele proces bekeken en toen weer terug naar het punt waar we ook opgestapt waren, dwars door de bush, bush, tot aan de enkels door het water/modder, steekt er nog een mega grote krab het pad over ik hoor mensen gillen, dat het beest niet bij hen moet komen, vraag me af wie er banger is. We komen aan als verzopen katten weer aan bij ons beginpunt. Poncho’s ingeleverd en we kregen een schildpadden diploma, staat leuk op mijn cv. Weer in de boot en terug naar het hotel. We wilden met z’n allen nog een drankje doen, maar helaas alles gesloten, dus naar de kamer. Daar de natte zooi uitgetogen, schoongemaakt en zelf ook maar weer onder de douche gaan staan. Rond half 1 de oogjes toe.

• 12 Augustus 2022 - 10:45

Evelien :

Ik vermoed dat je een heel dik fotoboek gaat maken, wat een ervaring!