Walvissen en dol fijn - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu Walvissen en dol fijn - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu

Walvissen en dol fijn

Blijf op de hoogte en volg Cora

03 Augustus 2022 | Costa Rica, Quepos

Weer om 6.00u op, douchen, koffer in pakken en op naar het ontbijt. Het giet van de regen, leuk hoor dat regenseizoen, maar we houden moed en ik roep met mijn kleine mondje dat het om

8.00u droog gaat worden en ja hoor het klopt, meer geluk dan wijsheid. We laten de koffers de bus in slingeren en gaan op weg om dolfijnen en walvissen te spotten. Onderweg begint het toch weer wat te regenen maar niet zo hard als eerst. Als we aankomen bij de firma waar vandaan we de tocht zullen gaan doen regent het nog een klein beetje. We moeten allemaal een verklaring invullen dat we de firma niet aansprakelijk zullen stellen mocht er iets mis gaan en dat we op de hoogte zijn van de risico’s, uuuh willen we nog? We gaan met z’n allen op pad, moeten even een stukje richting het strand lopen om daar op de boot te stappen. Vooraf krijgen we een reddingsvest en uitleg hoe we aan boord moeten stappen, niet te dicht bij elkaar en niet in de buurt van de motor komen. De boot komt achteruit de branding in en wij stappen 1 voor 1 in. Iedereen aanwezig en we kunnen gaan. Op de boot zit een motor van 300pk dus met een rotgang schieten we over het water opzoek naar de dolfijnen en walvissen. Onderweg geeft de gids uitleg over de dingen (parken, bomen enz) die te zien zijn, maar daar kwamen we niet voor we wilden dolfijnen en walvissen zien. Het duurde niet lang of inderdaad daar waren de eerste dolfijnen, prachtige beesten!Weer verder varen richting en grot en ik merkte dat mijn maag de hoge golven niet zo heul gezellig vond, al snel vertrokken we weer en gingen we in volle vaart de zee op, dat was beter.Ineens was daar de walvis, maar mijn maag begon behoorlijk in opstand te komen. Ik de gids geroepen en hij zei dat ik mijn zwemvest af moest doen en gaf me een ijsklontje daar moest ik mijn nek en voorhoofd mee koelen dat veranderde gelukkig wat aan de situatie. We dobberen nog een tijdje en helaas de misselijkheid is er weer, de gids weer geroepen en ik krijg een bakje fruit om op te eten, gelukkig knap ik op. Daarna nog ff gezwommen dat is ook bevordelijk om beter te worden. Pfff wat een gemartel zeg, gelukkig was ik niet de enige. Weer terug naar de kust en 1 voor 1 worden we uit de boot geholpen en lopen we door de branding naar het strand, vaste grond aan de voeten. We lopen dezelfde route terug en onze gids loopt met ons mee, hij laat ons onderweg een foto zien van een krokodil die hij ergens gespot heeft, 1 van ons vraagt was dat hier? Nee, nee, maar we hebben wel een kaaiman met jonkies, willen jullie die zien? Ja natuurlijk! Hij loopt met ons naar een slootje en ja hoor daar ligt kaaivrouw met haar kroost. Ze zwemt wat heen en weer. Natuurlijk worden de nodige foto’s gemaakt en stappen we daarna weer in de bus. Op naar de lunch. We stoppen bij een soort schuur, waar van alles te koop is, super lekker eten was het en mijn maag kon het gelukkig weer redelijk verdragen. Toen weer in de bus voor een behoorlijke rit naar San Gerardo Dota, bij het hoogste punt op ruim 3.000 meter zouden we een fotostop hebben maar het was zo mistig dat we doorgereden zijn. De temperatuur buiten begon inmiddels flink te dalen zagen we aan de temperatuurmeter in de bus. Aangekomen bij het hotel via enge, smalle, stijle slingerwegen was het ook gestopt met zachtjes regenen, maar goed we waren op de plek van bestemming en we hoefden niet meer weg want we konden bij het hotel eten. Nadat we allemaal onze kamers, (soort kleine huisjes) toegewezen gekregen hadden en de bagage door de regen naar binnen gesjouwd hadden hebben we eerst het elektrische kacheltje op zijn maximale stand gezet en een heerlijke warme douche genomen, wat een verschil zeg van 30 graden op zee naar 10 graden in San Gerardo Dota. Om 19.00u was het diner, we zijn ruimschoots van tevoren naar het restaurant gegaan want daar hadden we tenminste WiFi, verder zijn we helemaal niet verslaafd. Na een heerlijke maaltijd zijn we bij de openbaars gaan zitten want het verschil wat toch echt wel heul groot, iets na 10 en weer in het mandje gekropen.

• 04 Augustus 2022 - 16:38

Marianne:

Wat weer een avontuur daar op de woeste baren

• 04 Augustus 2022 - 19:34

Wilna:

Whow Cock wat gaaf. Het was voor jou niet dollll fijn