Halve dierentuin - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu Halve dierentuin - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu

Halve dierentuin

Blijf op de hoogte en volg Cora

03 Augustus 2022 | Costa Rica, Quepos

2 augustus

Om 6.00u ging de wekker weer, wel hadden we ff een tussenstop in onze slaap, midden in de nacht om half 2 zijn we klaar wakker. We onderhouden dan onze contacten, kletsen wat en tukken weer verder. Hoop wel dat onze klok snel in het juiste ritme komt en anders maar niet. Om 7.00u zaten we aan het ontbijt, omdat we om 9.00u in de bus moesten zitten voor een boottocht door de mangrovebossen. Inmiddels was het keihard gaan regenen en waren wij onze spullen op de kamer bij elkaar aan het zoeken, zodat we de buien konden trotseren. Opeens was daar bericht van de reisleider ze had de boottocht kunnen verzetten naar de middag en zouden het aanzien of het dan qua weer wel kon. We hadden dus onverwacht een heerlijk vrije morgen, lekker op het balkon gezeten, koffie gedronken, boodschappen gedaan en gerelaxt. Toen op tijd naar de bus die ons weg zou brengen een kleine tien minuten rijden en we waren op de plaats van bestemming. Gelukkig was het droog geworden, dus dat was een gelukje. Hup met z’n allen de boot in opzoek naar de dieren. Als snel kwamen de eerste apen uit de boom naar beneden, onze schipper dacht grappig te zijn en liet er ff 1 op het hoofd van onze reisleider plaats nemen, even later zat dat beest weer op het dak van de boot en er waren reisgenoten die dat niet zo gezellig vonden… ik heb vooral veel gelachen. Weer verder varen en ineens was daar de hagedis die over het water kan lopen, zijn bijnaam is de Jesus Christus hagedis, volgens de gids kwam dit doordat je als je dit voor het eerst ziet je die uitspraak doet, ik zou het durven te betwijfelen[e-1f609].Verder liepen er diverse salamanders een schildpad en tenslotte het wasbeertje op de kant. Weer met de

bus terug naar het hotel, nog wat door het dorpje geslenterd, geld opgenomen en een ijsje gegeten. We kwamen een groepsweblog tegen op de boulevard en zij had de luiaard gezien in een boom een stukje terug dus wij er als een malle heen en ja hoor daar hing hij, wow! Daarna lekker gedoucht, gerelaxt. We hadden met een groepsgenoot afgesproken om 18.30u te gaan eten, maar het tijdstip veranderde door omstandigheden (ik vertel nog wat die omstandigheden waren) weer heerlijk gegeten in het restaurant van het dorpje en weer om tien uur het mandje in.

• 04 Augustus 2022 - 11:26

Ma.:

Wat ee

• 04 Augustus 2022 - 21:19

Rachida:

Wat schrijf je beeldend Coor alsof we erbij zijn....
    Je maakt ons nieuwsgierig die omstandigheden.....