Krokodillen, papegaaien, apen, leguanen enz - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu Krokodillen, papegaaien, apen, leguanen enz - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu

Krokodillen, papegaaien, apen, leguanen enz

Blijf op de hoogte en volg Cora

02 Augustus 2022 | Costa Rica, Quepos

Onze biologische klok snapt het nog steeds niet, midden in de nacht zijn we klaar wakker en overdag zijn we regelmatig een klein beetje moe (dat laatste was in NL ook wel eens zo) dat eerste is niet heul handig, maar ook dat gaat vast goed komen. We zitten dus iets voor 7uur aan het ontbijt. Vandaag kies ik voor de rijst met bonen, heerlijk en een prima bodem. Om 7.30u moeten onze koffers bij de bus zijn en om 8.00u vertrekken we, we hebben dus ruimschoots de tijd om nog even een beetje te rommelen en de contacten aan de overkant van de grote plas. Om 8.00u stijgen we in, op weg naar het nationaal park Manuel Antonio. Onderweg stoppen we bij de krokodillenbrug en echt ze liggen daar gewoon los in het wild. Uiteraard foto’s maken, daarna weer in de bus en op naar het park, onderweg stoppen we nog even bij een supermarkt en weer door. Ineens ziet iemand uit de groep allemaal Ara’s in een boom zitten je weet wel van die papegaaien dus hup bus aan de kant en iedereen er weer uit, prachtige beesten, na het maken van de nodige foto’s weer door en we komen aan bij het park. We stappen uit de bus en kunnen tegen de warmte leunen, wow. We lunchen op het strand, genieten van het geluid van de zee en de zon brandt er op los. Om 13.00u mogen er het park binnen. We gaan op zoek naar de dieren, maar vooralsnog zien we weinig, we trekken de conclusie dat ze met hun siësta bezig zijn. We lopen over de paden en horen de zee, machtig mooi geluid, prachtig gezicht die oceaan. Ineens schiet er een leguaan over ons pad en wij staan met gierende hartkleppen, nadat we onze hartslag en ademhaling weer in het normale ritme zijn. We lopen door en komen bij het strand waar we ook kunnen zwemmen, enkele helden nemen een duik. Ineens is daar geritsel in de bomen en ja hoor de apen zijn klaar met hun siësta en gaan op avontuur, de eerste is zo snel dat hij van 1 van de zwemmers (niet uit onze groep) al iets uit een tas griste, die aap uit de voeten en de jongen erachter aan, zowaar het is niet interessant genoeg en de aap laat de meuk weer vallen. Na nog een tijdje op het strand gezeten te hebben zijn de leguanen ook ineens klaar met hun siësta en zijn we zo ongeveer door 2 van die beesten ingesloten, wat kijken ze raar en wat zijn ze onberekenbaar brrr. Ineens begint er 1 te rennen en wel onze kant op, tsja wat doe je dan? Wij hebben lekker gegild…. Daarna nog wat over het strand gedoold en zijn we terug gaan lopen, het begon inmiddels wat donker te zien aan de lucht en we hoorden wat gerommel. Toen we bijna bij de ingang van het park waren brak de bui los, maar wij waren mooi op tijd en de meeste regen viel naast ons, weer in het busje en op weg naar het hotel, dat was niet ver meer. Ons hotel zit tegen over de stille oceaan en we hebben een kamer, met balkon en uitzicht op zee, ons hoor je dus niet klagen. Lekker even op het balkon zitten, douchen een wasje draaien en we hebben met een aantal van de groep gezellig en lekker gegeten, rond de klok van 10.00u lagen we weer in ons mandje.

• 02 Augustus 2022 - 22:54

Wilna :

Ha ha geweldig je verhalen weer

• 03 Augustus 2022 - 12:52

Smulderbikker@ Hotmail .nl: