Vertrek en aankomst - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Cora - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Cora

02 Augustus 2022 | Costa Rica, San José

Om 3.00u ging de wekker, opstaan, douchen, ontbijten en gaan, op naar Elburg. De zus van Ineke heeft zich opgeofferd om ons naar Schiphol te brengen, ideaal! En ze had goed voor ons gezorgd, had heerlijk koffie meegenomen. Na een voorspoedige rit over de gebaande wegen in een schitterende auto stonden we iets voor 6’en op Schiphol, lekker ondeugend een uur te vroeg, maar met dom kijken kom je een heel eind. We konden ons zelf al inchecken en in principe konden we in de rij gaan staan nog even naar het toilet en daarna vonden we het gek dat we nog met onze koffer liepen, ow ja die moet nog ff in de drop-pff, der gefikst en hop naar de rijen die er toch al stonden, maar niks te klagen het ging super voorspoedig en we waren snel door alle controles door. Op naar het laatste bakje Nederlandse koffie en een heerlijke krentenbol erbij. Nog een kussentje gekocht voor in het vliegtuig en toen konden we verder gaan met wachten want we waren veul te vroeg[e-1f923].

Afijn er was plek zat en we hebben heerlijk mensen zitten kijken en ons afgevraagd, zullen zij met ons mee gaan op reis of zij of zij, met enige regelmaat zaten we er flink naast met ons gis spelletje bleek later. Het boarden begon en gelukkig hadden onze Duitse vrienden van Lufthansa verzonnen dat we nog een mondkapje op mochten dus die deelden ze uit bij het instappen. Onze stoel opgezocht en wat ons betreft konden we gaan, uiteraard ff wachten want nog niet iedereen was aanwezig. Dat duurde gelukkig ook niet heel lang meer dus op naar Frankfurt voor de overstap naar onze vlucht naar Costa Rica. Op Frankfurt aangekomen, hadden we al zo’n voorgevoel van het gaat hier een drama worden en ja hoor ons voorgevoel was juist, einden lopen en aansluiten in de rij, als je blind was kon je nog zien dat je niks aan de beschikbare overstaptijd hadden, want die was veul te krap, dus we hadden zoiets van zeg maar dag met je handje. Maar daar was gelukkig een helder licht op de luchthaven en hij verwees ons naar priority, we kregen dus voorrang. Helaas hebben ze niet op alle luchthavens dezelfde regels voor handbagage dus daar ging het nog ff bijna mis, de tas van Ineke werd eruit gevist, moest open en dat ging op 7 gemakken, maar onze klok tikte lekker door en het werd alsnog spannend of we onze vlucht gingen halen. Rap de fles water in de kliko, rest weer terug in de tas en rennen, zo snel als onze korte pootjes ons konden dragen. De gate kwam in zicht, toen we de hoek zagen we gelukkig nog een lange rij die al aan het boarden was dus we konden mooi aansluiten, pieuw we hadden het gehaald. Onze stoel opzoeken en de lange, lange vlucht met het mondkapje op kon beginnen. Onderweg werden we voorzien van een hapje en een drankje en de vlucht ging voorspoedig. Veilig geland in Costa Rica en nu was het de vraag of de koffers ook meegekomen waren. Ineens kwam er vanuit een andere hoek geroep hier staan ook koffers dus we moesten 2 plekken in de gaten houden, maar na een kleine tijd hadden we onze koffers, toch maar even een beetje gevierd.

Toen door naar de bus die ons naar het hotel zou brengen de reisleider had de groep bij elkaar en we konden gaan, de incheck was zo geregeld en we konden naar onze hotelkamer. Een prachtige kamer met 2 grote bedden hadden ze ons toebedeeld en we zijn na een douche heerlijk gaan slapen.

Zondag 31 juli

Na een goede nacht, komen we op naar het ontbijt, we hadden enorme trek, want dat tijdsverschil nekt ons een beetje. We waren als eerste in de ontbijtzaal aanwezig en hebben ons tegoed gedaan aan een prima ontbijt. Al steeds meer mensen van cd groep druppelden de zaal binnen en de meesten hadden de biologische klok wat in de war dat was een schrale troost. Later op de ochtend kennis gemaakt met de groep, even wat rond gewandeld en toen lekker rustdag gehouden en wat geacclimatiseert. ‘s avonds met z’n allen gegeten.

• 02 Augustus 2022 - 11:49

Marianne:

wow dat ging nog maar net goed! maar wel superfijn dat het toch allemaal gelukt is. En die mondkapjes??? ik dacht dat die eraf waren. Wel balen.

Geniet van deze prachtige reis en ik kijk uit naar het volgende verhaal!

• 02 Augustus 2022 - 22:57

Wilna:

De reis ernaartoe was al een hele belevenis