Vortgoan en thuuskommen - Reisverslag uit Elspeet, Nederland van Cora - WaarBenJij.nu Vortgoan en thuuskommen - Reisverslag uit Elspeet, Nederland van Cora - WaarBenJij.nu

Vortgoan en thuuskommen

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

09 Augustus 2010 | Nederland, Elspeet

Donderdag 5 augustus, Vrijdag 6 augustus en Zaterdag 7 augustus


Vandaag op tijd op gestaan ook al hoefde ik niet te werken, om 8 uur even in de stad mijn mail gecheckt koffiegedronken en wat gegeten omdat het in mijn appartement niet deed. Wat er aan de hand was weet ik niet maar de lucht was strakblauw, ben naar het zwembad gegaan heerlijk gewoon, dat pakken ze me niet meer af. Daar een tijd geweest maar helaas begon het iets na 2 uur toch keihard te regenen en een tijd later viel ook de stroom weer uit. Even in de stad gekeken en daar was het hetzelfde verhaal, de generatoren voor zover aanwezig raasden weer en de meesten zaten zonder stroom. Het was rond de klok van vijven en ik had nog niets in de koffer, dat moest toch nog wel even gebeuren dus ik als een razende naar huis, want had zoiets als daar ook geen stroom is wordt het een lastig verhaal om de boel in te pakken. In het appartement aangekomen gekeken of ik water en stroom had, helaas geen van beide. Snel de dingen de koffer ingeslingerd, naar buiten gekeken of het weer droog ging worden en hopen dat ik nog even water kreeg het zag er in elk geval nog niet naar uit. Voordat het helemaal donker was naar de stad gegaan en hier en daar zag ik wel straten die stroom hadden. Aangekomen bij Nuestro Mundo om nog 1 x heerlijk te eten hoorde ik dat zij momenteel beide hadden, maar dat om tien uur in de hele stad alles eraf ging, dat werd dus niet meer douchen. Iets voor tien uur afscheid genomen van Gerco en Marlies en me voor de laatste keer deze vakantie door de taxi thuis laten brengen. Iets voor tien uur was ik daar en zowaar er was stroom in mijn appartement, helaas nog geen water. Iets na 10 uur ging het stroom er dus echt af zat ik in de duisternis. De buurtjes kwamen thuis en ik had hen nog geen gedag gezegd dat nog even gedaan een kaarsje aangestoken en gaan liggen dommelen want om 4:00 uur zou Donaldo me ophalen en naar het vliegveld brengen nog even een paar minuten stroom gehad maar niet lang. Klokslag 4:00 uur toeterde er een auto en daarin zat Donaldo dat kwam dus mooi uit, helaas nog douche gehad, ben dus niet zo fris het vliegtuig ingegaan. Goede vlucht gehad van Managua naar Houston en daar weer even moeten wachten op de volgende lange vlucht naar huis. Zat ik daar in Houston zag ik iemand lopen die leek precies op een ex-collega. Weer ingecheckt en de lange vlucht kon beginnen, we vertrokken wat later dan gepland, maar hadden een goede vlucht gehad met genoeg eten en drinken, maar van de vlucht heb ik niet alles meegekregen ;-). Aangekomen in Nederland weer door de paspoortcontrole, want je komt tenslotte uit Amerika….. Naar de bagageband en even later staat daar mijn ex-collega ook en zegt wat doe jij hier dan, dat was hetzelfde als hem, we hadden dus inderdaad in het zelfde toestel terug gezeten, hoe bedoel je de wereld is klein? Koffer was gelukkig meegekomen op naar Mams en Wilna die me op zouden halen. Ze waren nog de auto aan het parkeren maar we hadden elkaar snel gevonden. Zelf terug gereden naar huis, dat kon ik nog na 4 weken alleen maar wandelen. Thuis kwam de hele familie en hebben we er een gezellige dag van gemaakt. Dit was het einde van mijn 4 weken avontuur en vandaag ving het gewonen leven weer aan. Bij deze wil ik iedereen die heeft meegelezen/meegeleefd op welke manier ook hartelijk bedanken, dat was echt heel erg leuk!

  • 09 Augustus 2010 - 20:18

    Wil:

    Ha zussie,

    Wat is de tijd snel gegaan.

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en dat je in je vakantie iets voor anderen hebt kunnen betekenen!!!

    Wij zijn ook blij dat je er weer bent...

    Suc6 met het opstarten verder ...

    xxx hvj

  • 09 Augustus 2010 - 21:08

    Evelien:

    Ha Cock,

    Noch even een reactie op je laatste reisverslag.
    Er is een tijd van komen en een tijd van gaan en die heb jij nu allebei alweer achter de rug.
    Fijn dat je weer een leuke tijd hebt gehad met mooie herinneringen.
    Ben benieuwd naar je foto's.

    Groeten en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elspeet

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 1090
Totaal aantal bezoekers 32209

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: