Ze willen me Spaans leren - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Ze willen me Spaans leren - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Ze willen me Spaans leren

Door: Cock

Blijf op de hoogte en volg Cora

13 Juli 2010 | Nicaragua, Granada

Vandaag om 6:00 uur naar beneden gegaan, gelukkig was er weer water dus heerlijk kunnen douchen, weer een bakje cappuccino en een plak ontbijtkoek en zo de wandeling naar de stad weer om 7:15 uur richting de stad weer aangevangen. Nog even wat gedronken, mail gechekt en toen om iets voor 8’en naar de Spaanse school gegaan. Ook daar herkende ze me nog en ook wisten ze mijn naam nog, het is vast niet geweest omdat ik zo’n top leerling was ;-)

Vandaag kreeg ik les van Marie José, eerst mocht ik een soort examen maken. Wat er allemaal op die blaadjes stond vraag het me niet werkelijk alles was verdwenen van het geen ik vorig jaar kende. Zij maar praten in het Spaans en ik met ogen zo groot als theeschoteltjes zitten.

Iets voor tienen hadden we een groepsopdrachtje de studenten kregen allemaal een ster met daarop de naam van de leraar/lerares en dan moest je samen gaan praten in het Spaans,. Jose de leraar die ik vorig jaar de eerste dag had was op mij aangewezen of ik op hem net hoe je het noemen wil. Hij maar vragen en ik antwoord geven in mijn beste Spaans wat ik dus echt niet kon, maar Engels kon hij niet dus…. Daarna moesten we met z’n allen in de kring en dan wat over elkaar vertellen echt ik wilde wel gillend naar mijn appartement. Ik heb geloof ik drie dingen over hem verteld en toen wist ik echt niks meer de hele groep in een deuk ik maar gewoon lekker mee gelachen wat moet je anders, hij wist nog wel wat over mij te vertellen hoe hij aan de info kwam, vraag het me niet. Daarna hadden we pauze.

Daarna gingen we weer verder Marie José had er weer alle vertouwen in geloof ik ze begon in elk geval vol goede moed en was heel rustig. We deden een soort rollenspel en het was zo twaalf uur einde van de les. We werden verzocht om 15:00 uur weer aanwezig te zijn want we gingen naar een sigaren makerij. Ik heb even een hapje gegeten bij The Garden Cafe en daar zat Catharina de Canadese die er vorig jaar ook was, even mee gepraat want zij moest weer door. Heerlijk gegeten en toen weer naar de Spaanse school gegaan. We vertrokken met twee leraressen en in totaal 4 studenten. Stukje wandelen door de stad en aangekomen bij de sigarenmakerij zagen we hoe ze die stinkstokken fabriceren. Je mocht er zelf ook 1 rollen maar dat heb ik niet gedaan ben bang dat ik nog verslaafd zal raken, nee hoor dat was het niet maar ik vond de lucht niet zo lekker. We zijn weer terug gelopen naar het park en namen afscheid van onze leraressen en ik ben met een Amerikaanse en Nederlandse Duitse nog wat gaan drinken in de stad. Daarna wat gegeten bij Gerco en Marlies en als de wiede weerga de taxi aangehouden ik zat er iets voor half tien in heb thuis nog een wasje gedaan en lag ja het is echt waar om kwart voor 10 op bed, ik weet niet wat me overkomt zoveel slapen.

Buenos noches

  • 13 Juli 2010 - 13:58

    Wil:

    Ha Cock,

    Ik heb hier hartelijk zitten lachen.

    Met je beste Spaans, Nederland, Engels etc door elkaar...

    Leuk dat je weer wat nieuwe mensen hebt ontmoet.
    Je krijgt nog een internationale vriendenkring;-)

    Ik ben gewoon verbaasd, zo maffen. Wat da toch is....

    Spreek je snel weer. Moet wier als de brandweer aan het werk ;-)

    Lvj xx doeg doeg fijne dag nog he

  • 13 Juli 2010 - 15:04

    Elliz:

    Hey Cora,
    ben blij dat jij ook eens met de mond vol tanden staat!
    succes met het spaans en kijk met plezier uit naar je leuke verhalen.
    groetjes Elliz

  • 13 Juli 2010 - 16:35

    Wijnie:

    Hey Coor,

    Leuk om al je belevenissen weer te lezen! misschien idee om dit in nederland ook te doen?
    Suc6 met je spaans, en slaap even lekker bij! Geniet ervan.

    Groetjes Wijnie

  • 13 Juli 2010 - 18:20

    Jan En (o)ma:

    hey cock

    khad nog geen berichtje gedaan, snorry, maar daarom doe ik het nu.
    ik moest ff naar (o)ma want die kon deze site nie meer te pakke krijge, dus heb ik dat maar weer ff gefixt
    en nu doek dan ff berrichie
    mooi dat alles daar goed gaat :D, hier ook heur
    mer as jie noen ff goed spaans gon ler'n dan kun jie dat ok ff an mien ler'n :P
    doe dan ok meteen ff engels altijd handig ;)

    nouw de groeten mer weer he
    doei doei mis joe, xx hvj
    groetjes Jan en (o)ma

  • 13 Juli 2010 - 19:28

    Mar :

    Hola chica,
    Buena historia ;-)
    Ik kom net uit A'dam waar we het nederlands elftal hebben toegezongen en gegild haha. Was dolle pret!

    Jij succes met je lessen, nog een paar dagen en dan zit je er weer helemaal in!

    Buenas noches y beso!
    Marianne

  • 14 Juli 2010 - 11:52

    Aline & Ellen:

    Heey sjoeks,

    we hebben met plezier zitten lezen, je schrijft het zelfde als dat je het verteld super:)

    verder alles goed daar? ewl veel foto`s maken he want die willen we aallleeeemaaaal zien:)

    groeties en geniet er van

    Aline en Ellen.

    PS Aline heeft ook een baantje, bij mij in het huis schilderen:)helaas heeft ze geen rekeningnr doorgegevne dus kan ik het niet uitbetalen:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua voor de tweede keer

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Vortgoan en thuuskommen

05 Augustus 2010

Aftellen

02 Augustus 2010

Ze blijven leuk

28 Juli 2010

Grote schoonmaak

24 Juli 2010

Werken & Cocktails
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 32214

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: