Al twee weken van huis - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Al twee weken van huis - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Al twee weken van huis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

03 Augustus 2009 | Nicaragua, San Juan del Sur

31-07-2009

Vandaag weer met de kippen van stok want het zandmannetje was al weer go away. Ontbijt gemaakt met yoghurt, banaan, sinaasappel en cornflakes, is echt aan te raden ‘s morgens.
7:15 de deur uitgegaan richting het huis van Roos waar ook Catarina verblijft, de Canadese die gevraagd heeft of ze mee mocht naar Los Pipitos, even geinternet en toen zijn we samen gezellig naar Los Pipitos gewandeld. Daar aangekomen konden we weer fungeren als knuffelbeer, de kinderen deden het ook bij Catarina, ze zijn al zo gewend aan onbekende gezichten. Paloma was er nog niet dus we hebben eerst in de klassen meegekeken en meegeholpen. Alle drie de klassen hebben we kort samen even bezocht. Toen Paloma kwam is Catarina met haar gaan praten en heb ik plaatsgenomen in de klas van Natalie. Catarina had een goed beeld gekregen van Los Pipitos en bedankte me voor het vragen en vertrok weer richting haar werk. In de pauzes een beetje met een bal gespeeld samen met Kevin en verder in de pauzes niet zo heel veel gedaan, want het was namelijk weer zo plakkerig warm.
De kinderen moesten weer muziek gaan maken en Natalie was “kwijt” de leraressen overal zoeken en toen zat ze in de wc weggedoken ze had er geen zin in. Ik zat aan de zijlijn en ze brachten haar er naar toe ze kroop mooi naast me. Eén van de doof stomme meisjes kwam aan haar vragen of ze meedeed maar ze verschuilde zich achter die brede rug van mij. 12:00 uur etenstijd de tafels worden weer aangerukt, het eten weer opgeschept, de kinderen lopen één voor één door de gaarkeuken en toen iedereen wat had begonnen ze lekker te eten en ik ben weer richting de Spaanse school gewandeld omdat Roos daar les had en wij wel zin hadden om vanmiddag te gaan zwemmen. Eerst hebben we met Onno eten gehaald bij een tentje in de bush bush waar Roos al een keer eerder had gegeten. Hier kon je eten uitkiezen en dat mee naar huis nemen om lekker op te eten. Je kon kiezen uit rijst, kip, kip met een sausje, rundvlees, aardappelpuree, groenten en een lekker vers sapje. Wij kozen voor de kip met een sausje, rijst, aardappelpuree en groenten en het sapje was verse mango sap. Onno heeft ons weer bij het huis van Roos afgezet en hebben wij ons eten heerlijk opgepeuzeld. Daarna zijn we richting het zwembad gewandeld, we waren nog maar een minuut onderweg en het begon me daar te regenen, ik weet zeker dat er meer dan 70mm is gevallen en niet alleen in de breedte! Wij schuilden onder een afdak maar omdat het zo hard ging en het water van alle kanten onder het afdak waaide waren we toch behoorlijk nat. De bui heeft zeker 5 minuten geduurd maar toen die bijna over was zijn we naar het zwembad gegaan, we waren de enige. Het was intussen gestopt met zachtjes regenen en het druppelde vrolijk verder, maar dat deerde ons niet we hebben lekker onze baantjes getrokken en zijn 15:30 uur naar huis gegaan want om 16:00 uur hadden we gezellige middag met de studenten van de Spaanse school, was heel gezellig dit was om 18:10 afgelopen.

Roos had eerder van de week kaarten voor de bingo gekocht ten behoeve van een goed doel namelijk voor het goed les geven op een school. Roos, Alexandra en ik daarheen gewandeld, het was bij de brandweerkazerne voor zover je dit een brandweerkazerne kunt noemen, er staat namelijk één brandweerauto in die de Duitsers 20 jaar geleden al afgedankt hebben en er staat er één in welke de eerste brandweerauto was welke ze in Elspeet hadden. Volgens mij was half Granada hier heen gekomen, want het was knetterdruk. Er stond een groot bord met cijfers en de kleuren lichten op zodra die man deze riep, was wel handig want alles ging in het Spaans ;-). Ze hadden geen fiches om op de kaarten te leggen maar ze gebruikten knopen, lekker crea. Ze hadden diverse varianten in het spel, de ene keer alleen de rij van de “B”, dan de 4 hoeken enz. Alexandra had “bingo” ze kreeg een waardebon en mocht twee dingen uitzoeken in de ceramiekwinkel. Ondertussen waren Marian en Amanda ook gekomen, ook twee meiden uit Nederland en zij gingen ook vrolijk meespelen, Marian had zelf twee keer “bingo” de ene prijs was tien Spaanse lessen, maar daar had ze eigenlijk niet zoveel aan, omdat ze dit al volgt, dus deze ging ze waarschijnlijk weg geven. Ook won ze een waardebon om leuke dingetjes te kunnen kopen bij een winkeltje hier in Granada. Roos, Alexandra en Marian hebben nog een tijdje meegedaan want ze gingen natuurlijk voor de hoofdprijs, dat was o.a. een beautybehandeling of een overnachting in een super luxe hotel. Helaas prijs niet gewonnen.

De bingo was om 21:15 uur afgelopen en we zijn met z’n allen richting de stad gewandeld om wat te drinken want vanavond hadden we de bonte avond van Alexandra.

Om 11:00 uur zat ik bijna te slapen in de stoel en Alexandra had er ook last van. Alexandra en ik zijn toen samen nadat we afscheid van elkaar genomen hadden naar onze huizen gegaan.

Die avond tolde ik zo ongeveer mijn bed in zo zwaar waren mijn oogjes.

Beunos noches.

• 03 Augustus 2009 - 21:25

Evelien:

Ha Cockie,

Je bent nu op de helft en als je de tweede helft van je verblijf daar net zo veel meemaakt als de eerste dan kun je de Pineta wel afhuren om er een avond over te vertellen met een collecte voor het goede doel! Goed idee?? Tis wel leuk dat je ook zoveel dingen naast Los Popitos kunt doen en dat je steeds weer andere mensen leert kennen. Hoest met je 'blaartjes'? En de menu's daar passen ook wel in jouw straatje denk ik alleen heb ik nog niets gelezen over Ijstijd in Nicaragua maar misschien kom je die ook nog wel tegen....

Groetjes en ik kijk uit naar je volgende reisverslag.

• 04 Augustus 2009 - 06:30

Wijnie:

hey coor,

Je bent er al weer 2 weken joh! Gaat hard man, en over 11 dagen ben je alweer terug, maar daar wil je vast nog niet aan denken, of wel?
    Zo te lezen vermaak je je nog steeds goed!
    Geniet ervan. Wij hebben deze week ook een zomerse week! Heerlijk.

groetjes wijnie

• 05 Augustus 2009 - 08:22

Else Marie:

Wat een verhalen zeg, k geniet ervan:D
    Heel veel succes nog en geniet ervan!

Groetjes!