Pottenbakken - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu Pottenbakken - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Cora - WaarBenJij.nu

Pottenbakken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cora

31 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

30-07-2009

6:30 uur van de slaapzolder neergedaald want de yoghurt riep me naar beneden. Gedoucht, yoghurt met banaan, sinaasappel en cornflakes gemaakt en daarna heerlijk op zitten peuzelen op het balkon.

De buren waren ook al ontwaakt en zelfs het kleine kereltje (ik denk een jaar of 3) begint aan me te wennen want hij schreeuwt namelijk zo hard als hij kan Hola naar me. Zodra de buren merken dat ik uit bed ben en de balkondeuren open doe komen ze één voor één naar buiten om me een goede morgen te wensen, de sociale controle is groot het lijkt wel Elspeet.

7:10 uur richting het huis van Roos gewandeld om Coerd en Stijn een goede reis te wensen. Komt die Canadese die daar zit naar me toe en zegt jij werkt bij die gehandicapte kinderen he, ik werk ook in de bush bush en daar is een gehandicapt jongetje wat ook naar school zou moeten maar de ouders kunnen het vervoer niet betalen, dat wilde zij dan eventueel gaan doen USD 1.100,- op jaarbasis. Weet jij of er een website van Los Pipitos is? Ik zeg dat weet ik niet ga het vandaag voor je navragen en misschien kun je wel mee om te kijken wat Los Pipitos is, ze geeft aan dat dat helemaal geweldig zou zijn. Ik gevraagd bij Los Pipitos aan Paloma en zij zegt ze is van harte welkom laat haar maar meekomen.
Ook heb ik gevraag hoe Los Pipitos zo’n meisje als Maria gevonden heeft. Paloma geeft aan dat ze gewoon de wijken zijn ingegaan en bij ieder huis naar binnen zijn gegaan en toen troffen ze één van deze ernstige situaties aan.

Vandaag op Los Pipitos weer twee zaaibakjes vol gezet, dit keer mochten twee doofstomme meisjes mij helpen. Ze hadden snel door wat de bedoeling was en vonden het heel leuk om te doen en ik niet minder natuurlijk, zo blij als ze dan kijken.

Ook weer in de klas van Chiola en van Melissa en Natalie meegeholpen. In de pauzes weer met de bal gespeeld ik denk dat ik daar tot het eind van mijn verblijf aan vast zit, is niet erg beweging is altijd goed voor een mens.

Muziek maken na de pauzes, het was deze dag zo pikkerig warm en daar hadden de kinderen ook een beetje last van ze hadden niet heel veel zin. Ik zat het rustig te bekijken vanaf de zijlijn en die kleine Natalie dacht dat is me gister goed bevallen ik kruip mooi weer op schoot. Het doof stomme meisje kwam een aantal keer vragen of ze mee deed maar haar vingertje ging in de lucht, tongetje kwam naar buiten en ze zei no.

12:00 uur weer tijd om te eten, ik had met Roos afgesproken bij de Spaanse school en om daarna even te gaan lunchen. We willen namelijk het weekend naar San Juan del Sur en we wilden even kijken of we al een hotel of iets dergelijks konden regelen. Roos wist een goede tent het Garden Café, daar hebben we echt heerlijk gegeten en gekeken of we al iets konden regelen voor het weekend, maar dat ging niet lukken. We gaan er nu heen en dan zien we daar wel, desnoods slapen we op het strand.

14:00 uur moesten we weer bij de Spaanse school zijn want we gingen samen met twee leraressen naar San de Oriente (pottenbakkersdorp). We gingen met de lokale bus, hele leuke ervaring. Het is zo’n grote gele bus, die je ook heel veel in Canada als schoolbus ziet rijden. Voordat je vertrekt lopen er eerst een stuk of vijf mensen door de bus die eerst nog even hun koopwaar aan je willen slijten.

Afijn vertrokken en in San de Oriente aangekomen, dat is echt een mooi gezicht overal aardewerk en in allerlei kleuren, soorten en maten. We kregen ook nog te zijn hoe ze de figuren op de potten maken, ze doen dat doormiddel van een spaak uit de fiets en daarmee kerven ze de figuren erin, heel knap en heel mooi. Poosje daar rondgesjouwd en toen weer terug met de lokale bus, op zich is dat al een belevenis op zich.

Om 18:00 uur waren we weer terug in de stad. Terug gewandeld naar het centrum en toen zijn we allen ons eigens weegs gegaan. Ik heb nog een overheerlijke pizza gegeten en was om 19:00 uur netjes in huis.

Gedoucht, bijgekomen van pikkerige dag een wasje gedraaid en toen de achterkant van mijn oogjes gaan bestuderen.

  • 03 Augustus 2009 - 10:35

    Zussie:

    Ha lieve zus,

    How´s life?
    Zo te lezen wel goed he!! Je vermaakt je volgens mij super he!

    Eech super knap van je de dingen die je onderneemt!! De kindjes willen dalijk met je mee naar huis?? gezellig...

    Hee ga je de laatse week nog echt vakantie vieren???

    Nou ik mis je wel nu ik hier niet kan skypen en het is hier ook allemaal zoooooo traag....

    Geniet er nog van en tot gauw via skype als ik je heb gevonden... (kan geen Spaans).

    Dikke dikke kus hvje, liefs onses

    Oh ja en de groeten van ma, smste dat ik dat ff moest zeggen lies he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Nicaragua

Recente Reisverslagen:

21 September 2009

Afscheid nemen.......

19 Augustus 2009

Gezellige dag

14 Augustus 2009

Diploma uitreiking

13 Augustus 2009

Laatste lesdag

12 Augustus 2009

Rustig weekend (d8 ik)
Cora

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 32210

Voorgaande reizen:

27 April 2023 - 04 Mei 2023

Jordanië

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Costa Rica

24 Februari 2020 - 09 Maart 2020

Samos

26 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Gambia

09 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Nicaragua voor de tweede keer

17 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Nicaragua

Landen bezocht: